Pharoahe Monch - Desire (2007)

Label: Universal

1. The Resurrection (0:32)
  2. Free (3:34)
  3. Desire (3:32)

met Showtime

4. Push (2:52)

met Showtime, Mela Machinko en Tower of Power

5. Welcome to the Terror Dome (3:31)
  6. What It Is (2:56)
  7. When the Gun Draws (3:16)

met Mr. Porter

met Erykah Badu

12. So Good (3:15)
  13. The Trilogy (9:24)

met Mr. Porter, Dwele en Tone

14. Agent Orange * (3:44)
Klopt, zelfde sample.

avatar van Osiris Apis
Die van Soul Position vind ik ook beter. Daar komt de gitaar beter tot zijn recht.

avatar van MFPascal
Ik vind dit album uiteindelijk toch ook een beetje tegen vallen. Ik had ergens een uitmuntend album verwacht, maar in mijn ogen is dit "slechts" gewoon goed. Ik wil het album nog een paar keer goed beluisteren voor ik echt een stem uitbreng, maar ik neig naar een 3,5. Mocht het album nog erg op me "groeien", dan heel misschien een 4. Ff kijken.

avatar van Word_Play
Het is totaal niet wat ik had verwacht (Ook ik verwachte een voortzetting van Internal Affairs) maar het is niettemin een heerlijke plaat geworden. Lekkere soulvolle producties met een paar bangers en een volwassen Pharoahe die ons weer van genoeg tekstuele hoogstandjes voorziet, hoewel het deze keer wat meer zoeken is naar de indrukwekkende multi's.

Verder nog een speciale vermelding voor Trilogy. Dit nummer verdient echt een bigbudget-clip zoals R. Kelly die maakt.

Pharoahe's stijl is veranderd, geëvolueerd maar hij blijft wel bij zijn essentie dat hem tot de top-emcee maakte die hij is. Knap.

Voorlopig 4 dikke sterren met uitzicht naar 4,5.

eazyfan
#1 in mijn rotatielijst, ik verwacht een 4*-album. Zijn debuut zal het wel niet overtreffen vrees ik. Wel erg mooie producties tot nu toe, testen ook dope. Ik mis wel wat erg goede gastartiesten, moet natuurlijk niet maar altijd leuk zoals op zijn eerste Cd.

eazyfan
Wat een heerlijke producties!!! Alleen jammer dat we hierop zo lang hebben moeten wachten, de producties zijn compleet het omgekeerde vergeleken met het omgekeerde en weer een topalbum, toont een mooie groei naar mijn mening. The Trilogy de rest heeft een goed algemeen niveau, dit gaat richting 3,5* met kleine kans op 4*, ook erg leuk dat dit solo PH is, de gastartiesten rappen gewoon niet wat ook compleet anders is vergeleken met Internall Affairs, dit vind ik een erg leuk album, eerste luisterbeurt viel dus erg goed mee, iets zegt me dat dit toch nog een klein beetje moet groeien. Ook geen mindere tracks naar mijn mening. Op naar Canibus' nieuwe .

avatar van pascal83
Jammer dat het geweldige nummer 'Never Walk Again' het album niet heeft gehaald door een sample rechten kwestie. Dat nummer heeft me nu toch wel erg nieuwsgierig gemaakt naar het nieuwe werk van Pharoahe.

Social_Mask
Wat een lage waardering zeg. Ik snap jullie soms echt niet

Heerlijke album dit, met name al dat Soul erin. Ookal vind ik de nummers met wat minder Soul eruit steken, maar alle nummers zijn gewoon goed. Alleen nr 10 en 12 vind ik wat minder. Maar een nummer als The Trilogy is toch geniaal. Ook hoe hij in When the Gun Draws in vorm van een kogel rapt. Welcome to the Terror Dome is ook werkelijk geniaal. Geweldige flow, heerlijke beats met erg leuke Soul elementen.

Ik geef hier 4*, kan misschien nog wel stijgen. Nu op naar zijn debuut, al is die anders dan deze.

avatar van waxs
Je hebt wel een beetje gelijk, ik verhoog hem naar 3,5*.

eazyfan
Dit album vind ik persoonlijk ook geweldig, de beste producties van de voorbije jaren, geweldig soulvol, de gastartiesten zingen dan ook nog eens erg mooi, Pharoahe Monch blijft een van m'n favo MC's en mijn favo actieve MC (bij nader inzien). Elke track op deze Cd is wel goed en sommige zijn gewoonweg briljant (zelfs de bonustrack), af en toe zorgt hij echt voor kippenvelmomenten, hij heeft goede onderwerpen gekozen om over te rappen en brengt ze goed, dit variëert erg ten opzichte van zijn eerste Cd op alle vlakken. Welcome to the Terror Dome is goed gecoverd, leuk om die es te horen in een modern jasje zeg maar. Ik kan nu nog geen echte favo tracks kiezen op Trilogy na, dit prachtig album krijgt een mooie 4* en tot nu toe mijn favo 2007-album. Ook erg leuk dat Pharoahe hier solo rapt, geen andere rappende gastartiesten erg leuk vind ik.

waxs schreef:
Je hebt wel een beetje gelijk, ik verhoog hem naar 3,5*.

( )

avatar van hiphopmaster
Misschien nog maar een luisterbeurt geven. Ik was namelijk na de 1e keer niet echt onder de indruk.

'What it Is' is een sterk nummer...Lekkere flow heeft ie in dit nummer. Goede MC, met een apparte stem, en veel wisselingen in zijn raplines. Een nummer met een typisch Pharaohe Monch beat. A La Internal Affairs.

De rest van de beats zijn over het algemeen vrolijk en soulvol. Wat wel goed past bij Pharoahe Monch. Is toch jammer. Het is namelijk niet MIJN ding...Geef mij maar de beats die klinken als 'What It Is'. Dat nummer doet me tenminste nog een beetje denken aan de oude Rawkus sound, wat ook beter bij deze MC past..Met gewoon simpele rauwe beats..Niet teveel zang en gedoe..

Daarom *3

avatar van Osiris Apis
'Bar Tap' bevat dezelfde sample als Gangstarr - Betrayal.

Die imitatie van Lil' Wayne op het einde van Let's Go is grappig :
"First you sit on your hand till your hand turns numb.
Then you jerk your penis till you start to come.
All alone in the crib you know what i did.
I gave myself a stranger till i let off some kids

Give yourself a stranger
Have you had a stranger?

avatar van Stapler
When The Gun Draws

Echt goed dat ie zo'n clip maakt.

Improvision
Die:
I got so much trouble on my mind
refuse to loose

is die gestolen van Blueprint of is die al veel ouder?

avatar van Kos
Kos
Public Enemy.

Stapler schreef:
When The Gun Draws

Echt goed dat ie zo'n clip maakt.

Inderdaad, het beste nr van het album ook, vind ik. Ik verhoog dit trouwens naar 4,5* een erg vermakelijk album. Ik moet zeggen dat de wat mindere Soul productie nrs het hoogste niveau hebben, maar de soulvolle nrs zijn ook erg lekker. 1 van de beste albums van 2007. Monch vind ik hier nog wat beter komen dan z'n debuut. Heerlijke rapper ook.
En ik ben de enige die hier 4,5* voor geeft zie ik....

avatar van J.M.
Ik ben dit album gaan beluisteren omdat ik een nummer van hem op het Rawkus album soundbombing had gehoord, en ik vind hem daar erg goed. Zijn flow is erg origineel.
Over dit album ben ik dan ook zeer tevreden. Heel afwisselend album. De flow en het stemgeluid van Pharoahe Monch is wel mijn ding, ik vind hem erg fijn om naar te luisteren, de teksten zijn naar mijn mening ook goed.
De beats vind ik ook goed, vooral door de harde drums in veel nummers, ik vind de stem van Pharoahe Monch dan het beste uitkomen.
Welcome to the Terror Dome is mijn favoriete nummer.
4* met kans op verhoging

J.M. schreef:
Welcome to the Terror Dome is mijn favoriete nummer.
4* met kans op verhoging

Ik hoop het!

Social_Mask
Ik zit hem weer te luisteren en wat is het toch een geweldig album!! Dit jaar is zowiezo erg goed geweest voor Hip-Hop. Maar dit is toch wel 1 van de 5 beste platen van dit jaar. Ik vind hem zelfs beter dan die van Brother Ali...Heerlijk Soulvol met een erg goede rapper als Monch die zo'n fijne flow heeft. Dit album is, nogmaals, GEWELDIG! Het gemiddelde vind ik dan ook veels te laag..maar your loss, want ik kan alleen maar genieten van dit album !!

You can clip my wings, shackle and chain me
Back straight standing tall a child of God, N' I'm... Free!
Spit in my face, hold me down
I'ma keep my feet firm to the ground, cuz I'm... Free!

avatar van waxs
Hij komt in Deventer, volgende maand al, ik ben waarschijnlijk wel van de partij

avatar van Lukaz
Pharoahe Monch in NL! Dat klinkt best aardig inderdaad. Ik ben trouwens erg positief over dit album. De clip "When the gun Draws" had ik nog nooit eerder gezien, leuk gedaan. Dit jaar zijn er inderdaad veel goede hiphop albums uitgekomen, deze hoort daar zeker bij!

eindelijk weer eens een echt lekker album ik begin bij 4 *

Een heerlijk album, heel musicaal en niet alleen maar beats.

Optreden in Deventer was van een hoog niveau!

avatar van thomzi50
eazyfan schreef:
de producties zijn compleet het omgekeerde vergeleken met het omgekeerde

eazyfan
Hahaha Ik bedoelde in vergelijking met het vorige album dus, die waren daar duister, hier licht.

avatar van Reijersen
Cool-cooler-coolest is dit album. Heerlijke soulvolle en funky hiphop. Topproducties, topraps, topplaat. Geen zwak nummer te bekennen. It makes me happy.

4,5 ster.

Harco
Lyrical schreef:
De beat van "Free" lijkt wel veel op de beat van "I'm Free" van Soul Position, alleen die productie daarop is veel en veel lekkerder.

Sample is volgens mij ook gebruikt op een Freeway-nummer.

Harco
Heb hem nu beluisterd. De eerste paar tracks zijn heel erg sterk, productiegewijs voornamelijk, maar daarna zakt 'ie gigantisch in.