Monomyth - Orbis Quadrantis (2019)

Label: Suburban

1. Aquilo (12:00)
  2. Eurus (9:59)
  3. Auster (8:54)
  4. Favonius (9:02)
Ik ben benieuwd

avatar van spoiler
En bij deze ook hier alvast de "single".

Monomyth - Aquilo - YouTube

avatar van Don Cappuccino
Aquilo is een fantastische track, maar we zullen iets langer moeten wachten op de plaat. Toetsenist Peter van der Meer moet een operatie ondergaan en hier van herstellen. Daarom is besloten om de releasedatum van de plaat naar 13 september te verschuiven en daarmee ook de bijbehorende tour.

avatar van freakey
Hij is binnen

avatar van spoiler
En hier ook!! We hebben er even op moeten wachten.

Nieuwe single Auster: Monomyth - Auster (official video) - YouTube

Wow... vandaag leren kennen in een Plato winkel.

Wat een lekkere muziek zeg.

lennon schreef:
Wow... vandaag leren kennen in een Plato winkel.

Wat een lekkere muziek zeg.

Inderdaad. En zeker eens live gaan bekijken ?

avatar van BoyOnHeavenHill
Apart, warm en sfeervol, en qua insteek helemaal in mijn straatje met z'n mix van noise, gitaar, mellotron en psychedelica, maar ik vind zelf dat er af en toe te weinig gebeurt om de echte spanning vast te houden. Met name Eurus doet me weinig, en de overige drie nummers hebben een opbouw die ook niet altijd even pakkend is, maar daar staat tegenover dat ze wèl alledrie prat kunnen gaan op een climax die het hele nummer (en daarmee mijn waardering) naar een hoger plan tilt. Dat levert bij met name het openingsnummer toch wel de koude rillingen op, met eerst de zwaardere inzet van de drums op 7'20 en daarna die geweldige gitaarriff vanaf 10'08. Kortom, voor mij niet over de hele linie een succes, maar op z'n beste momenten behoorlijk verslavend.

avatar van DjFrankie
Wat een gave plaat, klinkt heerlijk goeie opbouw en zeer smakelijk gebracht.

avatar van jeltel
Ik vond deze plaat altijd wat minder. Maar na het concert gisteren in Doornroosje en de vinyl die nu op staat, moet ik toch zeggen dat ook dit een goede plaat is.
Iets pieliger vanwege de nieuwe gitarist Boudewijn Bonebakker. Die is simpelweg meer aanwezig.
Het brengt nog steeds veel sfeer en neemt je mee op een reis. En ook die koebel in Eurus zorgt er voor dat het ook rocked.

Erg knap dat ze je er de hele plaat bij kunnen houden door steeds kleine wijzigingen te doen en slechts sporadisch alles in één keer anders doen. Ik luister genoeg muziek waarbij dat juist gaaf is.

Ook de nieuwe bassist is een goede aanwinst. Speelt alleen met een plectrum. Dat grooved minder dan Selwyn, maar rocked harder

Blij dat ik de plaat heb meegenomen.