Monomyth - Orbis Quadrantis (2019)

Label: Suburban

1. Aquilo (12:00)
  2. Eurus (9:59)
  3. Auster (8:54)
  4. Favonius (9:02)
avatar van BoyOnHeavenHill
Apart, warm en sfeervol, en qua insteek helemaal in mijn straatje met z'n mix van noise, gitaar, mellotron en psychedelica, maar ik vind zelf dat er af en toe te weinig gebeurt om de echte spanning vast te houden. Met name Eurus doet me weinig, en de overige drie nummers hebben een opbouw die ook niet altijd even pakkend is, maar daar staat tegenover dat ze wèl alledrie prat kunnen gaan op een climax die het hele nummer (en daarmee mijn waardering) naar een hoger plan tilt. Dat levert bij met name het openingsnummer toch wel de koude rillingen op, met eerst de zwaardere inzet van de drums op 7'20 en daarna die geweldige gitaarriff vanaf 10'08. Kortom, voor mij niet over de hele linie een succes, maar op z'n beste momenten behoorlijk verslavend.