Roo Panes - Mahogany Sessions (2018)

Alternatieve titel: Poetry and Lyrics with Roo Panes

Folk / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. A Message to Myself (5:16)
  2. Ophelia (4:27)
  3. Quiet Man (5:33)
  4. A Year in the Garden (5:25)
Gisterenavond Roo Panes voor de eerste keer live mogen meemaken. De man en zijn gitaar. Meer was het niet. Petje op en zo casual als maar kan. De niet onaantrekkelijke Roo werd er heel puur door.
De Tolhuistuin was een perfecte locatie en iedereen greep een kussen, als ze nog ergens lagen, en werkelijk de hele zaal ging zitten op de grond. Een mooie, unieke ervaring. Ook leuk om mee te maken dat iemand ten huwelijk werd gevraagd vlak voor het laatste nummer (Roo kondigde het aan en wist er dus van). Hoe mooi als je dat overkomt, als het ook je verjaardag is (de dame die ten huwelijk werd gevraagd was jarig).

Alles klopt dan op zo'n avond. De stem van Roo is om onmiddellijk verliefd op te worden en meer is er niet nodig.

Op deze Mahogany Sessions treedt hij op met band. Wat zou ik dat ook nog graag mee willen maken! Die strijkers vullen het prachtig aan. Een nummer als Ophelia raakt me dan net nog meer.
De nummers zijn iets meer uitgekleed dan op zijn laatste album, maar toch blijft hij redelijk dicht in de buurt. Minder akoestisch dan ik gedacht had, maar dat is niet erg.

Roo Panes heeft dit jaar mijn hart gestolen. Ik denk dat ik 22 maart gewoon maar weer naar de Tolhuistuin ga.

avatar van musicfriek
Ook leuk om te lezen dat zijn 2 zussen heel erg betrokken zijn, Debra Panes doet de backing vocals op een hoop nummers (in de video van Ophelia zie je haar ook) en zijn andere zus Lucy heeft het artwork van zijn eerste 2 albums verzorgd. Creatieve familie hoor. En ben het met je eens dat Ophelia hier mooier klinkt dan de albumversie op Quiet Man. De orchestratie maakt het nummer nog mooier.

Nog even wachten tot maart en dan eindelijk ga ik hem ook live zien. Bijzonder dat hij weer zo snel naar Nederland komt, misschien wel met orkest? Zou geweldig zijn! Maar met of zonder orkest, het draait bij Roo om 1 ding: zijn magische stem .

musicfriek schreef:

Het was gisteren in de Tuinzaal en in maart de Concertzaal (ligt ernaast in hetzelfde gebouw). Dus misschien nu met band, dat hoop ik wel want dan heb ik het allebei gehad, want ik ga je zien de 22e maart