FEWS - Into Red (2019)

8. Anything Else (4:47)
  9. Over (2:40)
  10. Fiction (4:27)
avatar van blur8
Zanger uit VS, band uit Zweden, opererend vanuit London. Lekker vaag dus.
Hoe benoemen we dit nu weer. iets van Post Noise Pop

de 2 voorproeven klinken nu al beter dan het materiaal op hun vuile debuutalbum van 2 jaar her.
In Maart naar Groningen of Rotterdam, dus (16-3 Vera, 17-3 V11).

avatar van blur8
Single nr. 3 vindt ik alweer goedgekeurd. Een stap minder uitdagend dan Paradiso, maar More Then Ever is stevig genoeg. Alsof we nooit genoeg krijgen van beetje lekkere Noise Wave.

Lekker is dit wel. Vraag is wel of deze 80's-sound (o.a. Comsat Angels) echt gaat beklijven?

avatar van blur8
Ja zocht nog naar waar lijkt dit nu nog het meest op: id. Comset Angels.
Word steeds positiever. kwestie van meerdere draaibeurten.
Vanaf het onheilspellende Quiet langs de 2 geslaagde singles .
Limits heeft echt lekkere Synths.
Anything Else fijne hypnotiserende gitaren
en dan ook nog 97 bedoeld als rustpuntje maar uitmondend in muzikale orgie.

Waren FEWS op hun 1ste album wellicht nog te veel zoekende. Op 2de hebben ze mijn muzieksmaak in ierdergeval gevonden. V11 te Rotterdam geeft naar verwachting meer duidelijkheid.

avatar van Jean-Maurice
Klinkt goed.

avatar van E-Clect-Eddy
Post-Punk hoor ik er wel in, maar Indie Rock is niet ver weg en die Shoegaze is spaarzaam aanwezig. Hoogsten in de wat bedompte manier van zingen, apart accent heeft die zanger. Zou denken dat hij juist de Zweed is. Luister maar naar hoe die EVER uitspreekt in More Than Ever.

Suppose is favoriet na de eerste beluistering.

avatar van blur8
Na concert op de V11, halve waardester naar boven. Even gevraagd hoe het zit met de nationaliteiten in de band. Nu is het duidelijk: Band heeft 2 gitaristen, beiden ook zanger. De een Zweed de ander Amerikaan, met Portugese roots. Drummer uit Zweden en bassist uit Engeland.
Die diversiteit hoor je ook terug in de muziek. meestal weet ik na een concert wel hoe het muzikaal in mekaar steekt, maar na een concert met Fews heb ik nog steeds geen idee in welk hokje het past.
Wave met PostPunk invloed ? Shoegaze richting Kraut-noise? Juist het ongrijpbare is natuurlijk de sleutel.
Het was een zeer geslaagde avond.