Ina Forsman - Been Meaning to Tell You (2019)

Finland
Soul
Label: Ruf

1. Be My Home (2:56)
  2. Get Mine (4:01)
  3. All Good (4:51)
  4. Genius (3:44)
  5. Whatcha Gonna Do (3:54)
  6. Why You Gotta Be That Way (3:30)
  7. Miss Mistreated (4:28)
  8. Figure (4:41)
  9. Who Hurt You (4:19)
  10. Every Single Beat (4:59)
  11. Chains (3:33)
  12. Sunny (3:32)
Blijkbaar heb ik een zwak voor het getal 7 en voor albums die vocaal en emotioneel heel veel los maken. Mijn favoriete platen over de laatste 7 jaar bevatten als ik ze overzie verrassende namen, maar bij alle heb ik een overweldigend gevoel en zijn het albums die ik toen, nu en straks zal blijven luisteren; 2013 Time / Rod Stewart - 2014 You Used To Live Here / Kelley Mickwee - 2015 Down to Believing / Allison Moorer - 2016 Closer - Tom Neven - 2017 This Ain't New York / Mercy John - 2018 Wasteland / Riverside en 2019 (uiteraard onder voorbehoud) Been Meaning To Tell You / Ina Forsman.

De veelzijdigheid van haar stem is echt fenomenaal, het maakt elke luisterbeurt weer superspannend omdat er telkens weer nieuwe invalshoeken opduiken, ben op mijn manier best verslaafd aan deze plaat en het is nu eens een hele gave verslaving.

avatar van Zwaagje
En inmiddels het vinyl binnen; geeft weer extra beleving. Geluidskwaliteit is goed; er vallen me weer instrumenten op die op Spotify maar moeilijk te onderscheiden zijn. Om maar eens één klein voorbeeldje te geven....wat een geweldige piano partij op "all good"; die springt er op een fysiek exemplaar helemaal uit.
Hoes is eenvoudig met wat extra info op de achterkant. Geen songteksten, maar via onderstaande link is dat "probleem" ook opgelost. De teksten zijn erg leuk en een song zoals "get mine" gaat zo snel dat het zonder tekst niet te volgen is; wat een leuke tekst!
Stem gaat omhoog; wat een artieste!
LYRICS | Ina Forsman - inaforsman.com

Zwaagje; Stem gaat omhoog, wat een artieste! Ga met je mee, het is 'by far' mijn meest gedraaide album van 2019 en een regelrechte sensatie in haar veelzijdig straatje. Weet niet precies wat de moderne media allemaal uitspoken, maar dit is toch een plaat voor een breed publiek zonder dat er een knieval wordt gemaakt naar de commercie. Zowel de muzikanten als de zangeres gaan artistiek, creatief en emotioneel helemaal los.

avatar van Lura
Zwaagje schreef:

Dat is al een goede reden om geen Spotify te gebruiken, je kunt daar slechts in matige mp3 kwaliteit luisteren.

Lura schreef:

Klopt Lura, maar ik ben een veelvraat met te weinig geld voor zijn verslaving.

artonna campaign schreef:
Deze dame is vooral Ina Forsman en dus met niemand te vergelijken; wel durf ik de uitspraak aan dat Ina qua stem, persoonlijkheid en podium presentatie ( heb haar 3 maal live zien en horen optreden ) een regelrechte sensatie/openbaring is en zeker niet onderdoet voor de op deze site (terecht) bewierookte Amy Winehouse. Ina Forsman heeft een bepaalde passie, flair, ondeugendheid en aanzuigingskracht die haar ver gaat brengen. Ik ben allang overtuigd!

En ik heb haar vanavond gezien in Rhoon als onderdeel van de bluescaravan. Fijn concert en wat een stem en persoonlijkheid. Fijne band samen met de andere artiesten; blues gitariste ally Venebale en toetseniste katarina Pejak. Een goede basist op een zessnarige Fender bas en een strakke drummer maken de band compleet.