La Dispute - Panorama (2019)

geen stemmen

Rock / Punk
Label: Epitaph

1. Rose Quartz (1:05)
  2. Fulton Street I (4:41)
  3. Fulton Street II (4:59)
  4. Rhodonite and Grief (3:36)
  5. Anxiety Panorama (3:51)
  6. In Northern Michigan (4:04)
  7. View from Our Bedroom Window (4:05)
  8. Footsteps at the Pond (3:23)
  9. There You Are (Hiding Place) (4:53)
  10. You Ascendant (7:15)
  • vanaf vrijdag 22 maart te koop
avatar van Gloeilamp
Eindelijk weer een nieuw album! De eerste twee nummers zijn al te beluisteren: ROSE QUARTZ / FULTON STREET I - YouTube

avatar van Don Cappuccino
Mooie opening van de plaat in ieder geval! Rose Quartz is heel sfeervol en Fulton Street I bevat mooie glinsterende post-rockgitaarpartijen en een goed ingezette rustige opbouw.

coldwarkids
Footsteps At The Pond is erg lekker! Toch blijf ik eerder houden van hun collega's Touché Amoré. Vooral Stage Four is een baas. Hopelijk heeft La Dispute ook zo'n album in zich. Laat dat dit zijn.

avatar van Don Cappuccino
La Dispute en Touché Amoré worden vaak in één adem genoemd en ik begrijp dat niet zo. Qua zangstijl zitten ze nog redelijk dicht bij elkaar, maar Touché Amoré zit veel meer in de post-hardcore richting, terwijl La Dispute steeds meer richting post-rock gaat. Het zou mij niet verbazen als La Dispute door de jaren heen steeds subtieler en ingetogener gaat klinken.

coldwarkids
Er zit inderdaad nogal wat verschil en dat komt inderdaad door het ingetogen spel van deze band. Voor mij hoeft het niet altijd hard te zijn maar ik vind daarom toch deze band net wat minder. Dit album lijkt mij wel een goede starter om ze eens goed te leren kennen.

avatar van eightynine
Don Cappuccino schreef:

...maar hoeveel mensen denken en luisteren zo in verschillende muziekgenres? Beide bands hebben een met emotie doordrenkte hardcore? Zo schuift Defeater ook met hetzelfde gemak hierbij aan. Helpt mee trouwens dat La Dispute & Touché Amoré ook vaak samen het podium delen.

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
... en More Than Life, en Modern Life Is War, en latere Have Heart, en in zekere zin ook Verse, en latere Carpathian. Allemaal bands in het “met emotie doordrenkte hardcore” (goed verwoord eightynine), past allemaal aan die tak. La Dispute heeft er een eigen take op, maar valt imo probleemloos onder dezelfde koepel. Destijds was dit soort muziek een serieuze hype, die lijkt nu wel wat voorbij te zijn.

avatar van Mr.Domestica
RHODONITE AND GRIEF
Nog een nieuw nummer. Klinkt als het vervolg op Woman Reading

avatar van the crook
Hoewel ik mijn twijfels heb over dit album, toch maar de gekleurde vinyl versie in de pre-order gezet bij Vinylplace.eu om mijn collectie compleet te houden.