Cappadonna - The Pillage (1998)

Label: Loud

1. Slang Editorial (4:46)
  2. Pillage (3:14)

met Killa Bamz

3. Run (4:00)
  4. Blood on Blood War (3:55)

met Killa Bamz

8. Oh Donna (3:50)

met Ghostface Killah

9. Milk the Cow (3:45)

met Method Man

10. South of the Border (2:51)
  11. Check for a Nigga (4:00)
  12. Dart Throwing (3:09)

met Method Man en Raekwon

13. Young Hearts (3:13)

met Blue Raspberry

14. Everything Is Everything (3:49)

met Rhyme Recca

15. Pump Your Fist (3:38)

met Killa Bamz en Tekitha

16. Black Boy (4:13)

met Tekitha

17. '97 Mentality * (4:01)

met Ghostface Killah

avatar van Jordy
Cappadonna is niet m'n favoriete emcee, maar vooral de hier en daar geweldige productie maakt dit album toch best leuk.

avatar van Kos
Kos
Cappadonna is een prima MC voor een paar tracks of als gastrapper bij andere artiesten. Zijn stijl is te monotoon om een heel album lang te vermaken.

Cappadonna is een erg aparte MC, sommigen vinden hem superslecht maar ik vind m vaak best goed. Vooral vanaf nummer 6 vind ik de CD erg goed.

Vond dit toch altijd een leuk in elkaar gezet album.
Als ik aan Cappadonna denk, denk ik meteen aan nummers als Run en Milk the Cow. Misschien niet een hoogstaand album, maar slecht is 't zeker niet. (Helaas waren The Yin & The Yang / The Struggle dat wel)..

Snowman
Ik leerde hem kennen via Ironman van Ghostface Killah & van Wu Tang forever was meteen van dit is zijn beste album. Lyrical zit het erg goed, zijn flow & stem diggen vele mensen niet maar ik heb er geen probleem mee en het is ook goed geporduceerd ene 4.

L2K
Aardig album voor een taxichauffeur. Run is een vette track

3 sterren

Relax
#1 begind al top, ik verwacht verder een top album.

Snowman schreef:

Idd, ben het hier zeker mee eens.
Ik beschouw Cappa meestal ook als 'het 10e clan-lid'
Maar sowieso buiten de clan vind ik Cappa 1 van de betere uit de Wu-Family, zijn stem is energiek, zijn verse
uit Winter Warz vind ik altijd nog gaaf om naar te luisteren.
Ik heb hem 2 x live gezien waarvan 1 x met de rest van de clan, Cappa was daar 1 van de weinigen die goed op dreef was.

Relax
#1 en #9 zijn top, Cappadonna perfect bezig en die beats gaan zo lekker.
4.0
Heerlijk album.

See this silverspoon in my mouth?
It has cake!

Yekkes dit album werd naar mening zo verpest door de raps van capa, dat ik heb weggegeven. De beats waren daarentegen wel vet. Dus vraag ik me tot de dag van vandaag af hoe die beats ook al weer klonken, spijt van een domme actie. Ik herinner me nog dat het hier klonk als de betere Wu producties....

grimy_jason
Mr September rock my long Fubu shirt in the winter

This Year we throw dartz in the air, to let y'all know this shit is severe

avatar van principal2000
Als 'aanhangsel van de Wu-Tang Clan' (er zouden nog ontelbare volgen, is dit wel redelijk te pruimen. De beats zitten tussen het rauwe van de beginperiode van de clan en het elektronische/plastische/meer toegankelijke van hun latere periode in. Op een of andere manier vind ik Cappadonna te weinig brengen om een heel album te kunnen trekken (stem/flow/charisma....weet ik het). Twijfel tussen 2,5* en 3*. Ben vandaag in een gulle bui: 3*.

Monsta Kody schreef:

dat heb ik dus ook, dit is een van me favoriete albums. Ik vind hem gewoon bijna altijd relaxt, al slaan die teksten soms echt nergens op. De beats op dit album zijn superdik met als uitschieters the pillage en supa ninjas.

zijn albums hierna zijn allen om te huilen... maar dat komt vooral door de beats.

avatar van ThingMan
Cappadonna's beste. HIer staan wel lekkere Wu-Tang nummers op zoals Pump Your Fist, Oh Donna en Supa Ninjaz.

Op een of andere manier heeft hij veel betere producties los weten te krijgen als deck, masta killa of zelfs method. Zijn stem vind ik te monotoon, dat is zijn stijl maar ik voel het niet zo, althans het gaat me irriteren na één verse

avatar van Nr.4
Genoeg heel toffe tracks, maar Cappadonna is geen MC waar ik een uur na ga zitten luisteren. Tweede helft van de plaat begint wat te vervelen.

Rene1979
Toch is dit een van de beste Wu gerelateerde albums die ik ken.

Misschien is het deels jeugdsentiment maar dit album staat zeker in mijn top10. Wat een vette productie! Geen één nummer verveeld. Dit is een classic Wu album!

Goede Wu solo van Cappadonna. Rapper die opvalt door rauwe, wilde rapstijl. Hij gaat maar door, je moet er van houden. Ik vind het tof. Zeker het luisteren waard voor de legendarische beats. Toppertje deze!

avatar van -marco-
Splish splash OMG!!!!

avatar van Molemen25!
Dope en behoorlijk onderschat wu solo album van de eerste lichting. Hoewel hij toen nog officieel geen onderdeel was van de clan.
Een van mijn cd aankopen in 1998 van zuurverdiend bijbaangeld. Je betaalde al gauw 35-40 gulden voor zo'n schijfje.

avatar van JRLA
Voor mij altijd een classic geweest.. alles klopt aan dit album