Mozes & The Firstborn - Dadcore (2019)

Label: Burger

1. D (0:07)
  2. Dadcore (2:50)

met Together Pangea

3. A (0:06)
  4. If I (3:39)
  5. Baldy (3:35)
  6. D (0:19)
  7. Sad Supermarket Song (3:55)
  8. Fly Out (0:41)
  9. Blow Up (3:21)
  10. C (0:16)
  11. Hello (2:22)
  12. O (0:26)
  13. Scotch Tape / Stick with Me (6:05)
  14. We're All Saints (2:29)
  15. R (0:23)
  16. Amen (3:12)
  17. E (0:26)
  18. Fly Out II (5:08)
avatar van AstroStart
De eerste vijf singles klinken goed. Fountains Of Wayne is nooit ver weg.

avatar van Grecio
Ben niet zo van Dadcore, as in the title track en de D A D C O R E interludes / onderbrekingkjes... (weet niet echt hoe ik ze moet noemen). Voor de rest staan er wel leuke songs op dit album.

avatar van WoNa
Leuk zo'n album waarvan ik in eerste instantie dacht 'dit heb ik allemaal al een keer eerder gehoord' (en veel beter dacht ik er achter), in de tweede ronde eigenlijk helemaal raak blijkt te zijn. Ja, Mozes and the Firstborn is flink beïnvloed door jaren 90 alternative rock uit de V.S., met Weezer voorop in de rij, maar op Dadcore laten ze horen dat ze deze bands moeiteloos benaderen en net zo makkelijk over heen springen waar het de output in de laatste jaren betreft.

Dadcore heeft een aantal nummers op de plaat die gewoon kloppen, waar niets geforceerds aan te vinden valt. Van die oorwurmen die in je kruipen en niet meer loslaten. En dat is precies wat je als band die een gezonde dozes pop in hun rock mixt, wilt bereiken.

Met Dadcore toont Mozes and the Firstborn aan een paar flinke stappen te hebben gezet in de afgelopen jaren. De band is gegroeid, is volwassener geworden in hun songwriting zonder dat dit ten koste is gegaan van de lol in hun nummers, maken en spelen. De meligheid van de tussen stukjes die D A D C O R E spellen, doet een beetje Zappiaans aan, iets wat het album extra charme meegeeft.

De opmerking "rock is iets dat mijn vader speelt", die in de bio staat bij Dadcore is, wel aardig. Ik denk dat dit zonder meer opgaat vandaag de dag, maar aan de andere kant sta ik vaak verbaasd van wat jongeren in mijn omgeving blijken te kennen en soms ook beluisteren. Dat gaat alle kanten op, dus ook rock. Er is hoop en bandjes zijn er nog volop vandaag de dag.

Dit is een bewerking van een Engelstalige post op WoNoBlog:

WoNoBloG: Dadcore. Mozes and the Firstborn - wonomagazine.blogspot.com

avatar van blur8
Verschrikkelijke moeilijkdoenderij die Interludes. Laatst bij Indian Askin ook al. gelukkig hier wel skipbaar door er aparte tracks van te maken. Bij I.A. is er geen ontkomen aan en dus nog irritanter. De quasi interassant makerij leidt natuurlijk alleen maar af. Welke gedachte er achter zin is een raadsel. Weinig vertrouwen in de songs zelf? Kan me niet voorstellen, want ontdaan van de ballast ligt er een kort rockalbum, met uitsluitend zeer beluisterbare degelijke nummers. Ga eens opzoek waar er wordt opgetreden.
Bitterzoet & EKKO-datum zijn al bezet, dan Supporting De Staat, dat wordt dus wachten op een geschikt festival of het najaar.

avatar van Grecio
Ondanks de interludes moet ik toch verhogen naar 4 sterren, de daadwerkelijke songs zijn van erg hoog niveau.

Aantal prima songs, helaas hinderlijk onderbroken door vreselijke en onnodige interludes. O, en ze vormen gvd de album titel... 4 sterren voor de prima songs, eindscore 3 sterren. Volgend album normaal doen graag.