The Drums - Brutalism (2019)

Label: ANTI-

1. Pretty Cloud (3:28)
  2. Body Chemistry (4:47)
  3. 626 Bedford Avenue (3:22)
  4. Brutalism (3:49)
  5. Loner (3:46)
  6. I Wanna Go Back (4:03)
  7. Kiss It Away (3:40)
  8. Nervous (4:04)
  9. Blip of Joy (3:55)
avatar van blur8
Brutalism is het eerste solo album van Jonny Pierce, nadat maatje Jacob 2 jaar geleden the Drums achter zich liet. Als dat maar goed gaat nu er echt een ander geluid is, maar wel onder dezelfde bandnaam, die dus geen band meer is, maar een artistnaam is geworden.
Geen spoor meer van de surf invloeden, meer electric Drum&Bass met spaarzame breakbeats. Wat gelukkig wel is gebleven is de melancholische ondertoon, die maakt dat de eerste indruk super positief is.

Beste voorbeelden zijn Pretty Cloud en de titletrack: Brutalism.
Tracks die ik onmiddellijk weer wil horen, en dat gevoel was 2 albums lang erg ver weg. Dus respect voor Jonny die in zn eentje met hernieuwde energie het dode spoor van theDrums op de laatste albums verlaat en een persoonlijk getint album maakt, met weer aantrekkelijke frisse songs; minder luisterpop en meer dans.

( Dankjewel: E-Clect-Eddy voor de link hint)