Kokoroko - Kokoroko (2019)

Wereld / Jazz
Label: Brownswood

1. Adwa (5:56)
  2. Ti-De (6:12)
  3. Uman (5:12)
  4. Abusey Junction (7:04)
avatar van Ataloona
De eerste drie tracks zijn wel aardig, maar weten niet direct indruk te maken. De vierde track - Abusey Junction - doet dat wel, en stevig ook. Prachtige opbouw. Subtiel gitaarspel onder een relaxte sfeer terwijl langzaamaan de trompet en de percussie het nummer doen opzwepen. Overigens zonder tot een grote drukke climax te komen, doch juist op een subtiele manier het nummer rustig af te bouwen om zodoende te eindigen op de manier als dat het nummer begon; in kalmte. Mooi gedaan.

avatar van Zwammer
Heerlijke plaat. Eerste en derde track zijn voltreffers. Track 4 Abusey Junction is magistraal. Leuk om te zien dat die Londense jazz-scene zo booming is. In 2019 ook al prima platen van Ezra Collective, Theon Cross en The Comet Is Coming.