Little Simz - Grey Area (2019)

Label: Age 101

10. Flowers (3:45)

met Michael Kiwanuka

11. She * (3:45)
avatar van AstroStart
De singles waren al sterk, maar ook het album als geheel overtuigt. Fijne samenwerking met Cleo Sol, Little Dragon en Michael Kiwanuka, die allemaal een goede inbreng hebben.

avatar van MDekens
Eén van mijn verassingen wat betreft live performance op Lowlands 2018, daardoor heeft ze mijn aandacht volledig weten te trekken. Ik liep per ongeluk de tent binnen en vervolgens een uur lang stond ze met veel energie haar ding te doen. Ik hoor dat ook terug op de albums, deze plaat is ook weer echt superfijn. De beats flowen lekker en in combinatie met haar eigen rhymes lopen de nummers heerlijk.

avatar van overmars89
MDekens schreef:

Ja was een lekkere show hea! Zelfs de "niet-hip/hop" luisteraars die ik mee had getrokken vonden dat een vette show. Maar dat komt ook gewoon door haar innemelijke persoonlijkheid.

#OnTopic Heel benieuwd, al haar albums tot deze waren aardig. Altijd iets meer van verwacht. Maar ik heb het volste vertrouwen, dat dit m wel is!

ohmusica
Idd Als niet zo’n grote fan van het genre is dit wel te pruimen. Het album klinkt heel overdacht en smaakvol, een interessante gelaagdheid, goede nummers, geloofwaardig.

avatar van overmars89
Wow na een eerste luisterbeurt weggeblazen. Verreweg haar beste album. Dit overstijgt al mijn verwachtingen.. Het is ook een fijn coherent geheel. Hier ga ik nog veel plezier van hebben.

avatar van Kos
Kos
Ja dit is inderdaad echt heel goed zeg.

avatar van Ducoz
Ik ben absoluut geen hiphop liefhebber, sterker: ik walg er van.. (natuurlijk uitzonderingen daar gelaten) maar dit vind ik een erg goede plaat. Dat zegt wellicht een hoop over de kwaliteit van dit album.

avatar van Arrie
Het zegt wellicht ook wat over jouw hiphopkennis. Maar tof dat je Simz kunt waarderen.

avatar van Mastroianni
Fijne plaat! Komende tijd maar wat vaker draaien. Nu alvast 4 sterren.

avatar van -SprayIt-
Zeer positief verrast door deze release, wat ontzettend lekker zeg. Ik heb meestal niet zo veel met vrouwelijke MC's, maar ze zet hier echt een heel strakke, creatieve en stabiele plaat neer. Eerste luisterbeurten waren smullen. Deze gaan we de komende tijd veel luisteren en ik verwacht nog een verhoging van de score. Petje af!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Little Simz heb ik vaak voorbij zien komen, maar ik heb nooit echt de tijd genomen om goed naar haar te luisteren. Nu hoorde ik net Offence, en wat een gave track zeg. Goeie delivery en flow heeft ze ook, gek genoeg doet ze me wat dat betreft aan Mr. Lif denken. Dit ga ook ik vaker luisteren.

avatar van RadioMad
Zonder concurrentie de beste hiphop release van dit jaar tot nu toe. En gelukkig ook geen hiphop plaat met 18 of 19 tracks.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
RadioMad schreef:

Billy Woods - Hiding Places (2019)

avatar van Ludo
flawless!

avatar van Edgar18
Little Simz wordt nu gedraaid op Radio 2 . Wel het meest toegankelijke nummer van de plaat, maar alsnog verrassend.

avatar van Johnny Marr
Edgar18 schreef:

Welk nummer was dat dan? Doodzonde dat ik het integrale album nu pas check want deze had waarschijnlijk nipt m'n top 10 van 2019 gehaald. Wat een goudklompje, vooral 101FM is echt

avatar van Osiris Apis
Wow wat een performance van 'Venom' bij Colors! Meesterlijke flow.
Little Simz - Venom | A COLORS SHOW - YouTube

avatar van alexander-r
Heb het idee dat er wel wat fillers opstaan, veel nummers blijven me niet echt bij. Maar Selfish, Venom en vooral Flowers zijn ijzersterke nummers. Snel mog maar een paar keer draaien

avatar van aerobag
Ik had deze een tijdje op 3,5* staan maar ik ga hem toch ophogen naar een 4. Het is nog steeds niet mijn favo hiphop release van 2019, het album moet nog zeker 5 albums voor zich duiden, maar dat zegt meer over het magistrale hiphopjaar 2019. Dit album zit zo strak in elkaar. Van de flows tot de productie, van de teksten tot de features. Vlammers van hiphop-tracks worden afgewisseld met sensuele neo-soul nummers. De productie is zo rijkelijk gevuld. Samples van cartoongeluiden naast klassieke piano-loopjes, fluiten en strijkers, een oneliner als refrein, allemaal elementen die bijdragen aan haar overdonderende sound. Ik had soms gewild dat nummers wat meer ademruimte kregen, maar het is zo'n creatief samenspel dat het toch zeker wel een memorabel album is.

avatar van -SprayIt-
Hoog tijd deze op te waarderen naar een 4,5*

avatar van Silky & Smooth
Ik kan dit project als geheel wel waarderen, maar het is weer de bevestiging dat ik 99% van de UK hip-hop gewoon niet trek. Best wel zonde eigenlijk als ik dit zo hoor...