Broken Social Scene - Let's Try the After Vol. 1 (2019)

Canada
Label: Arts & Crafts

1. The Sweet Sea (0:47)
  2. Remember Me Young (4:25)
  3. Boyfriends (5:23)
  4. 1972 (4:53)
  5. All I Want (3:36)
avatar van E-Clect-Eddy
De opvolger van Hug of Thunder (2017). De bass in de intro doet me denken aan een nummer van The Doors (break on thru' ?)

Online zie ik bij een bandfoto ook nog Ariel Engle staan die vorig jaar met een prachtige solo album kwam La Force - La Force (2018). Maar op de single All I Want meen ik haar niet te horen.

avatar van E-Clect-Eddy
Het album opent eigenlijk pas bij het derde nummer Boyfriends, want daar wordt pas in gezongen.

Na twee sfeer makende nummers die de EP introduceren is de rest vertrouwd Indie Rock geluid dat al te horen was op hun laatste langspeler.

De dubbele verrassing van deze week m.b.t. Ariel Engle (LA Force) is dat ze ook op deze EP te horen is op 1972. Eerder had ze al solo Je Suis Libre uitgebracht als LA Force, en dat me iets beter ligt dan wat ik op deze EP hoor.

Broken Social Scene reken ik samen met Metric, Feist, Stars, LA Force (en ook wel Arcade Fire) tot een grote muzikale familie met Indie Rock als bindmiddel. Als iemand uit deze familie iets uitbrengt dan luister ik daar vaak een paar keer na. Maar dit album fungeert nu als zoethoudertje totdat de nieuwe van Stars later dit jaar uit komt (neem ik aan) waar al 3 singles van verschenen vorig jaar.

Meest interessante nummers: 1972 en Boyfriends

avatar van E-Clect-Eddy
Van deze EP en de opvolger Let's Try the After Vol. 2 (2019) komt er op Record Store Day een speciale gebundelde uitgave uit.

Had beter geweest als ze de beste nummers samengebracht hadden tot een mini-album.