Santana - In Search of Mona Lisa (2019)

Label: Starfaith

1. Do You Remember Me (9:50)
  2. In Search of Mona Lisa (5:11)
  3. Lovers from Another Time (4:46)
  4. Do You Remember Me [Edit] (3:30)
  5. In Search of Mona Lisa [Edit] (3:54)
avatar van Zwaagje
En waar komt dit dan ineens vandaan? Klinkt fijn. Eerste nummer typisch santana stijl met fijne latin invloeden. Tweede nummer meer in de stijl van Supernatural. Verwarrend is het wel.....waarom staat Toto er bij? Is dat de band? En wie zijn de muzikanten?

avatar van E-Clect-Eddy
Santana op een nieuw label, een EP geproduceerd door Narada Michael Walden en Carlos, maar de opener Do You Remember Me, met Latin Jazz sfeer, is met Rick Rubin tot stand gekomen. Later dit jaar zou er ook nog een compleet album uit moeten komen.

Bij de eerste beluistering is de opener ook het meest interessant, met veel ruimte voor de piano en de percussie en veel minder voor Carlos' spel. De edit van dit nummer is wel erg drastisch ingekort. Het tempo is lager en en de sfeer past iets meer bij die van de vroege albums van de band maar dan zonder de Blues Rock invloeden. Die sfeer sluit ook meer aan bij Son en Bolero genre's uit Puerto Rico en Cuba uit de 50s en 60s.

In Search of Mona Lisa en Lovers from Another Time klinken meer in het verlengde van de laatste 3 albums van Carlos Santana, al dan niet met The Isley Brothers of zijn oude bandmaten of zijn 'nieuwe' touring-maatjes. Nog niet kunnen achterhalen wie er nu precies meedoen op welk nummer. Maar ik zou zeggen dat track 1 door andere musici is gemaakt dan tracks 2 en 3.

E-Clect-Eddy schreef:

Maar wel alvast een klein tipje van de sluier....ben wel benieuwd naar een volledig album; denk dat dat me wel gaat bevallen.
Alleen toto triggert me nog steeds; gewoon een naam soms?

Toto? hoe bedoel je?

Dan moet je het nieuwe album van Weezer hebben Weezer - The Teal Album (2019)

Als Rick Rubin het eerste nummer heeft geproduceerd dan hoop ik dat hij ook het volgende album gaat doen want dat lijkt me potentieel interessanter.

avatar van Zwaagje
Als je deze pagina opent komt er ook altijd een reclame balkje waar je de plaat kunt kopen. Als je daarop klikt komt kom je bij Bol.com uit. De titel van de plaat in die balk is::
Santana - Toto - In search of Mona lisa

avatar van E-Clect-Eddy
ik zie het nu ook. De weblinks naar Bol hebben inderdaad daar nodeloos Toto erin staan.

avatar van E-Clect-Eddy
In Search of Mona Lisa heeft toch wel een lekker 'drive' en de drums / percussie doet wat denken aan Sheila E's werk.

halfje erbij

avatar van Michiel Cohen
Ik vind alleen de eerste track een beetje langdradig.

avatar van Supersid
Die edit versies hoeven voor mij niet, verder wel een alleraardigste EP.

Niet zo bijzonder Ome Carlos! Je kunt veel beter!