Catfish and the Bottlemen - The Balance (2019)

Label: Island

9. Mission (3:43)
  10. Coincide (3:06)
  11. Overlap (3:22)
avatar van blur8
Longshot is een eerste promotie-single. Niets nieuws onder de zon. Gewoon leuke rocksong.

avatar van blur8
Fluctuate gaat echt wel de goede richting op.
Catfish heeft m.i. vooral, of eigenlijk alleen een live reputatie. Waar album 1+2 bleven steken op sympathiek en toch te weinig onderscheidend, hebben we nu al 2 veelbelovende singles die dwingender zijn dan eerder materiaal. Krijg er steeds meer vertrouwen in dat nr.3 de juiste stap voorwaarts is.

avatar van TomPSV
Inmiddels zijn ook 2all en Conversation te beluisteren. Prima nummertjes hoor, maar ze zullen me niet echt lang bijblijven. Fluctuate vind ik de beste van de vier die ze tot nu toe hebben uitgebracht.

avatar van blur8
Goedgekeurde Balance tussen Indie & Rock. Meest geslaagde component zijn de gitaarsolo's.
Pijnpuntje is echter weer de constatering dat de 2 vooruitgeschoven songs, beste tracks zijn.
(Longshot & Fluctuate). Al met al, wel beste CatFish album, Yet.

Opvallenste albumtrack:
9. Mission (dynamische song, met stuwend ritme)
11. Overlap (geslaagde opbouw & goedgekeurde gitaarsolo plus agressieve slottoon )

Voorlopig 3.5 maar kan nog groeien. Ik vind vooral Longshot en 2all vrij goed. De stem van de zanger is toch wel vrij goed en aangenaam.

Grappig dat dit anno 2022/2023 weer kan, op een cassettebandje ! Ik kende deze groep niet, maar zag deze muziek op cassettebandje liggen in een winkel in Frankrijk met allerlei spullen uit heel wat landen (Noz). Voor 50 cent vond ik het gewoon grappig om weer een nieuw cassettebandje te kopen. Ben nog van de generatie die dit in de jaren 80 bewust heeft meegemaakt, ook omdat een cassettebandje in de auto vaak mogelijk was.

Ik kende Catfish and the Bottlemen niet, maar het klinkt lang niet verkeerd uit de speakers en versterker waar ik weer een occasion cassettedeck aan gekoppeld heb.
Deze muziek kan de wat mindere kwaliteit van de cassette ook wel hebben. recht toe rock, energiek, niks mis mee.
De teksten zijn ook nog gedrukt op het hoesje van de cassette. Nu zijn de teksten bij een cd al niet te lezen, dit helemaal niet meer.
Ach... jeugdsentiment qua materiaal, aardige muziek, sympathiek groepje, laten we zo maar 2023 ingaan !