Journey - Escape (1981)

Label: Columbia

1. Don't Stop Believin' (4:10)
  2. Stone in Love (4:25)
  3. Who's Crying Now (5:01)
  4. Keep on Runnin' (3:39)
  5. Still They Ride (3:49)
  6. Escape (5:16)
  7. Lay It Down (4:13)
  8. Dead Or Alive (3:20)
  9. Mother, Father (5:28)
  10. Open Arms (3:18)
  11. La Raza del Sol * (3:26)
  12. Don't Stop Believing [Live] * (4:19)
  13. Who's Crying Now [Live] * (5:44)
  14. Open Arms [Live] * (3:23)
avatar van Metalhead99
Een echte Klassieker met hoofdletter K. Dit blijft een fantastisch album vanaf het ultieme feelgood rock nummer "Don't Stop Believin'" tot de prachtige ballad "Still They Ride" en de fijne rocker "Mother, Father". Hét album dat de heren voor eens en altijd op de internationale muziekkaart zette. Nog steeds één van de Amerikaanse rock hoogtepunten als je het mij vraagt.

avatar van Kronos
En La Raza del Sol, b-kantje van de single Still They Ride, is ook nog erg de moeite.

Klassieker op YouTube: Perry die tijdens een honkbalwedstrijd ineens gespot wordt door de camera terwijl Don't Stop Believin' door het stadion schalt en vervolgens uit volle borst mee gaat zingen. Geniaal

avatar van vielip
Ik kende het filmpje niet. Inderdaad prachtig! Kwam de beste man nog maar een keer op zijn beslissing terug om te stoppen met optreden...

avatar van gaucho
De zoekfunctie is je vriend, maar om het jullie nog gemakkelijker te maken:

Steve Perry & 43,000 Friends NEVER 'Stop Believing' in the GIANTS - NLCS Gm 5 - YouTube

Leuk inderdaad. Tja, dat terugkomen op zijn beslissing, daar is al zoveel over gezegd... Ik denk dat-ie sowieso niet meer de range haalt die hij in zijn hoogtijdagen bereikte. Al zeg ik erbij dat ik mijn interesse in Journey verloor nadat ze met een soundalike op de proppen kwamen.
Ik had eerlijk gezegd wel eens een plaatopname willen horen van de band met Jeff Scott Soto, die na het afscheid van Steve Augeri korte tijd bij de band zat. Ik zag die combi live in Paradiso en keek uit naar een album. Maar helaas, Schon en consorten kozen voor de gemakkelijkste weg...

Dit album is natuurlijk de topper in het oeuvre van Journey, al komen Frontiers en Arrival (!) IMO dicht in de buurt. Naast de gekende klassiekers beleef ik vooral veel lol aan het titelnummer met die fantastische riff.

avatar van gigage
Het fantastische gitaarwerk in combinatie met de fragiele en unieke stem van Perry maakt dit album een topper in het genre. Dat vierde hoogtijdagen in die tijd, behalve in Nederland, maar ook nu luister ik er nog graag naar, zo af en toe. Nog niet doorspekt met keyboard dus tijdloos ? waarschijnlijk niet.
Album picks: Stone in Love en Lay it Down.