Yngwie Malmsteen - Blue Lightning (2019)

geen stemmen

Zweden
Rock / Metal
Label: Mascot

1. Blue Lightning (4:51)
  2. Foxey Lady (4:50)
  3. Demon's Eye (3:46)
  4. 1911 Strut (2:39)
  5. Blue Jean Blues (6:59)
  6. Purple Haze (3:54)
  7. While My Guitar Gently Weeps (5:46)
  8. Sun's Up Top's Down (4:02)
  9. Peace, Please (3:43)
  10. Paint It Black (4:06)
  11. Smoke on the Water (3:18)
  12. Forever Man (2:49)
  13. Little Miss Lover
  14. Jumping Jack Flash
  • vanaf vrijdag 29 maart te koop

avatar van Zagato
Ik hou mijn hart vast. Marching Out blijft mijn favoriete album van onze Zweedse vriend. Erg veel meuk uitgebracht na die tijd.

avatar van Edwynn
Inspiration uit 96 was anders een heel aardig coveralbum. Een uitzondering op de regel wat mij betreft. Maar ja, toen was Malmsteen nog 'on fire' met Magnum Opus koud in zijn achterzak en Facing The Animal nog in de pijplijn. De laatste jaren is hij wel een heel erg goedkope gitaarpornohandelaar geworden. Maar wie weet...

avatar van Zagato
Edwynn schreef:

Klopt ik scheer een beetje te veel over één kam.

avatar van Faalhaas
Voor de 2e keer Demon's Eye coveren... dan zit je wel heel erg zonder inspiratie

Of zijn dit gewoon bij elkaar geschraapte opnames van jaren terug? Zou me niks verbazen aangezien alles bij Malmsteen zo goedkoop mogelijk moet tegenwoordig.

avatar van The_CrY
Sun's Up Top's Down staat al op Spotify. Productie is weer tergend slecht, maar fijn dat Yngwie weer eens wat andere dingen doet. Jammer dat het alleen covers zijn.

The_CrY schreef:
Productie is weer tergend slecht

Het valt me bij dit bluesy nummer nog mee, dat mag wel een beetje rauw klinken. Wel is de gitaar te hard ingemixt.

Van wie is het origineel eigenlijk? Kan er niks over vinden.

avatar van The_CrY
Ik had het verkeerd begrepen. Volgens deze bron is dit een nieuw nummer van Malmsteen zelf. Het is dus een mix van covers en eigen werk. Dat is al aanzienlijk interessanter.

En ja, ik erger me gewoon kapot aan de manier hoe Yngwie drums programmeert. Klinkt nergens naar in mijn bescheiden optiek.

avatar van Faalhaas
Ja die getriggerde drums ben ik ook geen fan van. Doet ie vlgs mij sinds War To End Al Wars? Sindsdien klinkt het allemaal erg goedkoop iig.

avatar van Faalhaas
Dit is echt tenenkrommend. Wel knap hoe hij elke vorm van gevoel om zeep heeft weten te helpen.

avatar van Jazper
Vrij ernstig inderdaad. Zo iemand heeft toch ook oren zou je zeggen?

avatar van Leptop
Oeps, per ongeluk geluisterd. Ofwel: ontluisterend.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Met zelfs een albumtrailer, begot. Damn it, zoveel Ferrari's... en gitaren.

Yngwie Malmsteen - Blue Lightning (Album Trailer) - YouTube