Yngwie Malmsteen - Blue Lightning (2019)

Zweden
Rock / Metal
Label: Mascot

1. Blue Lightning (4:51)
  2. Foxey Lady (4:50)
  3. Demon's Eye (3:46)
  4. 1911 Strut (2:39)
  5. Blue Jean Blues (6:59)
  6. Purple Haze (3:54)
  7. While My Guitar Gently Weeps (5:46)
  8. Sun's Up Top's Down (4:02)
  9. Peace, Please (3:43)
  10. Paint It Black (4:06)
  11. Smoke on the Water (3:18)
  12. Forever Man (2:49)
  13. Little Miss Lover * (3:13)
  14. Jumping Jack Flash * (3:50)
avatar van The_CrY
Volgens mij had hij onlangs een interview gegeven waarin hij flink aan het schelden was op "zangers en hun ego".

Yngwie Malmsteen: Why I Will Never Have Another Vocalist Sing My Music Again | Music News @ Ultimate-Guitar.Com

En gezien zijn meest recente uitspraken over zichzelf en de muziekscene denk ik niet dat deze man ook maar een greintje zelfreflectie bezit.

avatar van The_CrY
Afgezien van het feit dat ik met blues vrij weinig kan, vind ik dat dit nog helemaal zo slecht nog niet klinkt. De zang van Yngwie past hier beter bij dan bij zijn eigen werk. Qua solo's is het natuurlijk veels te over de top, en vrijwel standaard een aantal versnellingen te hoog, maar ik vind het niet overal storend, en je weet natuurlijk wat je binnenhaalt met Yngwie Malmsteen.

avatar van Bartjeking
Wat moet ik hier nog allemaal aan toevoegen . Zijn virtuositeit staat buiten kijf en bewonder zijn gepriegel al zo lang als ik me kan herinneren. Hij stond in een boekje van mijn muziekles in de brugklas, dus dat is al eventjes geleden. Nou raakt dit soort muziek me sowieso niet echt in het hart; deze plaat van mr. Malmsteen is niet alleen gevoelloos maar ook nog eens heel moeilijk uit te zitten. Volgende keer een plaat die half zo goed is, als zijn ego groot is. Dan heb je 5 sterren.

avatar van vielip
Bartjeking schreef:

Briljant!

avatar van gigage
Niet door te komen. Het doel ontgaat me volledig. Doe dit lekker live als bonus ofzo.

avatar van Faalhaas
Ik heb na nummer 4 ook af moeten haken, idd geen doorkomen aan.