Marlon Williams - Live at Auckland Town Hall (2019)

Nieuw-Zeeland
Country / Folk
Label: Caroline

1. Come to Me (4:34)
  2. I Know a Jeweller (2:51)
  3. Everyone's Got Something to Say (3:03)
  4. Beautiful Dress (3:23)
  5. I Didn't Make a Plan (4:24)
  6. The Fire of Love (4:38)
  7. Is Anything Wrong (4:13)
  8. Can I Call You (4:12)
  9. Dark Child (6:47)
  10. I'm Lost Without You (4:24)
  11. Nobody Sees Me Like You Do (4:04)
  12. What's Chasing You (2:58)
  13. Party Boy (2:26)
  14. Carried Away (4:39)
  15. Vampire Again (4:06)
  16. Nobody Gets What They Want Anymore (5:11)
  17. Make Way for Love (4:27)
  18. Love Is a Terrible Thing (3:39)
  19. Portrait of a Man (7:44)
  20. When I Was a Young Girl (5:50)
avatar van Marco dB
Live komen de nummers van Marlon nog beter tot hun recht. Prachtplaat.

avatar van staralfur
Heerlijke live registratie, de cover Portrait of a Man is al vijftig sterren waard.

avatar van muziekobsessie
Hey leuk n lhasa cover...is anything wrong

avatar van Venceremos
Fysieke release op 24 mei a.s.!

Moet 'm nog altijd voor het eerst live gaan zien.

Paradiso Noord had ik kaartjes voor maar helaas raakten mn oren juist die dag dusdanig verstopt dat fatsoenlijk van muziek genieten niet meer mogelijk was.

EKKO later die maand had ook gekund ware het niet dat mijn vrouw (begrijpelijk) haar verjaardag niet graag met een fijn musicerende Kiwi opgeluisterd zag.

Op Take Root besloot ik op Williams' tijdslot naar The Americans te gaan kijken aangezien ik hem de dag erna zou gaan aanschouwen in Deventer. Een behoorlijke misrekening; The Americans bleek totaal mijn stiel niet, dan maar even bovenin de kleine zaal nog gauw een paar van Williams' nummers (waaronder Portrait of a Man). Helaas waren we toen al flink in de olie (festival vanaf 16 uur) en vielen ten prooi aan de Groninger nacht. De volgende dag dus veel te brak om naar het Burgerweeshuis te reizen.

Dit album is een mooie pleister op de wonde tot de tijd aanbreekt dat Williams NL weer aandoet, dan ben ik er zéér zéker bij. Gelukkig tourt hij erg vaak.

Plaatje draaien nu!

avatar van Edgar18
Een van de beste live-artiesten van dit moment. Geen wonder dat de plaat dan ook erg goed is.

avatar van 4addcd
Gisteren cd én vinyl besteld. Heb nog nooit 1 liedje van Marlon beluisterd, maar ken de naam wel via Aldous Harding. Een van mijn favoriete artiesten van de afgelopen jaren. Jullie meningen over Marlon in combinatie met jullie top 10 hebben me nieuwsgierig gemaakt. Wordt vervolgd!

avatar van dafit
Dat was een aangename verrassing: pas laat kwam ik erachter dat Marlon Williams een prachtig live-album heeft uitgebracht. Regelmatig voegen dit soort registraties weinig toe, maar dat geldt niet voor die van het concert van de Nieuw-Zeelandse zanger in Auckland Town Hall.

Het geluid is kraakhelder, zijn band verkeert in prima vorm en bovenal bevestigt Williams dat hij ook op het podium een van de beste zangers van zijn generatie is. Met ongekende souplesse zingt hij veel werk van Make Way For Love, dat onverwachts uitgroeide tot een van mijn favoriete albums van 2018, maar ook een aantal verrassende covers. Hoogtepunt: zijn cover van Carried Away - vooral bekend van de versie van Olivia Newton-John,

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Prachtig! Ik vind Make Way For Love geweldig, maar live misschien nog wel fijner. Mooie registratie. Jammer dat Can I Call You wat flets wordt, dat is op het origineel mijn favoriete track, maar hier één van de mindere.

Naar Marlon Williams blijf ik met plezier luisteren.
Ontdekte pas dat hij dit live album heeft uitgebracht. Dat is gewaagd na het uitbrengen van maar twee albums. Bij zijn debuutalbum had ik nog mijn reserves: een mooie stem maar niet alle nummers vond ik goed. Van zijn tweede Make Way For Love werd ik enthousiast: wat een mooi break up album met melancholieke popsongs.

Op dit live album zijn Williams en zijn band verder gegroeid. Maar liefst 21 nummers zijn te horen. Met veel eigen materiaal (alle nummers van Make Way For Love worden gespeeld) en een paar covers.

Het is een mooie concert weergave van een gedreven Williams die het met zijn band wel eens heel ver kan gaan schoppen.

avatar van Broem
Inderdaad een heerlijk livealbum. Ben hem op het spoor gekomen nav zijn samenwerking met Aldous Harding. Deze man heeft veel potentie. Krijg sterk de associatie met Nick Cave als ik hem zo live bezig hoor. Vakbroeders

avatar van 4addcd
Zinloze post, maar ik huil even uit bij jullie. Toen ik in maart hoorde dat er een limited vinyl versie zou komen én een reguliere cd versie ging ik zoeken waar ik deze kon bestellen. Nergens behalve via Bandcamp. Dus gedaan en zeer blij. Tenslotte was het album alleen via download te verkrijgen dus dacht bij de happy few te horen. Tot mijn grote schrik bleek onlangs dat deze plots ook bij JPC en Sounds besteld konden worden. Geprobeerd order te cancellen, maar dat kon niet meer. Al met al door verzending en invoerrechten een dure grap geworden. 2 keer zo duur dan nodig . Geld goed besteed, maar toch baaaalen!

avatar van Cor
Cor
Wat zingt 'ie toch prachtig, fabelachtig mooi. De setlist is natuurlijk nog een beetje beperkt, met maar twee albums in de aanbieding. Wat dat betreft had Marlon Williams van mij nog twee albums mogen maken en dan een liveset op plaat uitbrengen. De liedjes zijn natuurlijk wonderschoon, alleen is het aanbod dus niet zo verrassend. Dat kunnen we niet zeggen van zijn roverkeuze. Die is met Lhasa, Yoko Ono, Olivia Newton-John en Screamin' Jay Hawkins natuurlijk wel origineel. Afijn, ik geniet opnieuw van de Nieuw-Zeelander.