Prince - His Majesty's Pop Life (2019)

Alternatieve titel: The Purple Mix Club

Funk / Pop
Label: Rhino

1. Pop Life [Extended Version] (9:07)
  2. America [Album Version] (3:42)
  3. Raspberry Beret [New Mix] (6:33)
  4. Paisley Park [Remix] (6:58)
  5. Let's Go Crazy [Special Dance Mix] (7:35)
  6. Little Red Corvette [Dance Mix] (8:00)
  7. 1999 [Album Version] (6:17)
  8. I Would Die 4 U [Extended Version] (10:00)
  9. Erotic City ("Make Love Not War Erotic City Come Alive") [Long Version] (7:24)
  10. When Doves Cry [Album Version] (5:52)
avatar van reptile71
En wie heeft die mixen gemaakt en zou Prince hier blij mee zijn geweest?

kiriyama
Dit zijn toch dezelfde mixen die Prince zelf al officieel als singles en b-kantjes heeft uitgegeven? Ik heb er zelf ook al een paar in de kast staan.

avatar van reptile71
Ok, een verzamelaar van oude remixen dus.

reptile71 schreef:
En wie heeft die mixen gemaakt en zou Prince hier blij mee zijn geweest?

Inderdaad gewoon de bekende remixen van weleer. Dit was ooit speciaal voor de Japanse markt gemaakt. Maar met Record Store Day kun je lekker cashen. Totaal overbodige release voor mij om aan te schaffen dus. Wel geweldige mixen moet ik zeggen. In die tijd waren de lange versies altijd ijzersterk.

avatar van Marco dB
Waarom dan niet die geweldige America mix van +20 minuten in plaats van die afgezaagde albumversies?

avatar van gaucho
Ja, aan de toevoegingen bij de tracktitels leid ik af dat het allemaal originele 12 inch versies uit de jaren tachtig zijn. Waarvan ik er flink wat nog niet op cd had, dus dit wordt een verplichte aanschaf.

En toch is deze verzamelaar het net niet. Want hoewel ik blij ben met bijvoorbeeld de extended mixen van Erotic city, Pop Life en I would die 4U, staan er ook een paar albumversies op die helemaal niks toevoegen.
Waarom in plaats van When doves cry en 1999 niet gekozen voor de heerlijke 12 inches van bijvoorbeeld Mountains of Boys & girls?
Of gaat de tracklist van dit album bewust niet verder dan 1985 en krijgen we nog een deel 2 en misschien wel deel 3? Dat zou nog eens een mooie aanvulling zijn...

Marco dB schreef:

In eerste instantie dacht ik hier ook aan. In tweede instantie dacht ik: die past hier qua lengte niet meer bij. Maar als je de drie overbodige nummers van deze compilatie (1999, When doves cry en de album mix van America weglaat, zou het misschien net kunnen. Inderdaad, een gemiste kans op een verder heerlijke verzamelaar.

avatar van gaucho
Zucht... alleen op vinyl, begrijp ik. Als dubbel-LP... Tja, veel van deze uitvoeringen heb ik dus al sinds 1985 op - waarschijnlijk beter klinkende - 12 inches. Ik wil ze nu wel eens op CD...?

En die dubbelaar moet ook nog eens dertig GBP kosten, lees ik. Maak daar in Nederland maar gerust 40 euro van... We zijn weer lekker bezig met RSD...?

avatar van Marco dB
En die America-mix had prachtig op een kant gepast.

avatar van gaucho
Zeker, dat zou mooi gepast hebben op 2 vinylschijven. En het zou deze compilatie een aanzienlijke meerwaarde hebben gegeven.

Ik begrijp dat dit een replica is van een Japans album dat in 1985 is verschenen in een oplage van 500 (!) stuks. Da's sowieso bijna misdadig. Maar van mij hadden ze met deze heruitgave best een klein beetje mogen afwijken van de originele tracklist. Dat zou de hoge prijs ook nog een beetje rechtvaardigen...

avatar van lennon
Al is dit allemaal al bekend werk, ik ga m toch kopen voor de collectie. Want de originele is me veel te duur, en dit is een leuke kans.

Overigens lees ik hier heel vaak het woord mix, maar dat is bij veel lange versies toch niet het geval. Vaak zijn het gewoon verlengde tracks die voor albums werden ge-edit. (America is er zo een)
Pop life en Paisley Park zijn wel mixen.

I would die 4 u is een live opname.

De hoes is overigens de hoes die Pop life mee kreeg in 1985. En uiteraard een deel van de Around the world in a day hoes.

lennon schreef:
Al is dit allemaal al bekend werk, ik ga m toch kopen voor de collectie.

Daar ben ik al jaren mee gestopt. Het voegt niks toe en dan vind ik het wel veel geld voor zoiets.

Ik niet

Compleet wordt t nooit, maar leuk om zo bij te houden.

Keuzes uiteraard Ik koop er dan weer liever andere dingen voor, en dan zeggen mensen ook 'alweer een plaat?'

avatar van gaucho
Tja, ik twijfel nog. Ik heb ongeveer de helft van deze nummers al op 12 inch en ook enkele op CD (the Ultimate en een cd-single van I would die 4U/Erotic city).

Ik vind het een prachtig hebbedingetje, dat ik op CD (voor 10-15 euro) zonder aarzelen gekocht zou hebben. Nu weet ik het niet zo. RSD kennende zal het wel flink aan de prijs zijn en vermoedelijk de 20-25 euro waar ik aan denk ver te boven gaan. Ik zal het in de gaten houden, maar vrees dat het er niet in zit....

De opmerking van west op de artiestenpagina zet mij wel aan het twijfelen. Voordeel nu is dat 'alles' op één album staat. Maar is me dat 25 euro (ongetwijfeld veel meer dan dat) waard? En dan die gewone album versies... die voegen echt niks toe. Ik twijfel wel even tot die tijd

avatar van lennon
Ik denk dat ie 40 tot 50 euro's zal gaan kosten.

Aangezien het ook nog alleen us en uk is zal ie schaars worden in Europa denk ik.

Sowieso de moeite waard... een avond niet uit eten en je hebt .gecompenseerd;)

aERodynamIC schreef:

Ja en dat ik ze samen op een niet officiële LP heb. Wel de 12-inches los inderdaad. Hoop toch dat de kwaliteit van deze LP release beter is. Ik zag dat de originele Japanse versie 45 RPM heeft voor de eerste plaat:

Prince - His Majesty's Pop Life / The Purple Mix Club (Vinyl, 12", 45 RPM, Compilation, Promo) | Discogs

De prijs hiervan is op Discogs momenteel maar Euro 490,00

Moet trouwens vanwege die originele Japanse release, de releasedatum niet 1985 zijn?

lennon schreef:
Sowieso de moeite waard... een avond niet uit eten en je hebt .gecompenseerd;)

Daar denk ik anders over: het is dan alleen uit luiheid dat ik het zou kopen, want geen aparte 12 inches opzetten. Maar er is ook nog zoiets als een cd (The Ultimate).

Maar goed, ik ben ook niet meer de fan die alles moet hebben. Als ik het al heb (en dat is zo, alleen in andere vorm) dan hoeft dit niet persé meer, zoals veel fans dat nog wel hebben. Ik koop dan denk ik toch liever een paar fijne andere platen die ik helemaal niet heb

Jullie kunnen roepen wat je wil: er staat gewoon niks nieuws op deze release, dus is dit er echt eentje van de afdeling 'voor de fan heb' (waar niks op tegen is trouwens, alleen ben ik dat stadium al heel wat jaren voorbij)

west schreef:

Ik weet niet of die promo er wel op mocht (misschien ook de reden dat ie al niet veel langer op de site staat). Volgens mij mogen promo's niet en dan moet je weer de officiële release aanhouden die hij nu wel krijgt.

Daarom staat deze er bijvoorbeeld ook niet op. Maar misschien mag en kan het wel hoor.

Zie trouwens net dat de goedkoopste aanbieding op Ebay van deze RSD release slechts Euro 149,00 kost

west schreef:

Daarom is dat hele RSD één grote farce geworden. Maar dat is een discussie die hier niet thuishoort

avatar van lennon
Ik heb al jaren terug een verzamelaar gemaakt van alle 12 inches... 7 cd's geworden. Draai m regelmatig.

Die moeten ze eens uitbrengen

west schreef:

De Versace cassette een dikke 70 euro. Zuigen ze die prijzen nu uit hun duim of zijn er al richtlijn prijzen bekend? Dit gaat nergens meer over.

avatar van vigil
aERodynamIC schreef:

Die hebben we vanochtend ook al gevoerd

Maar in principe kan er nu nog helemaal geen RSD titels op Ebay staan. RSD is voor de independent platenzaak en daar hoort Ebay niet echt bepaald bij. Bovendien zijn de inkoopprijzen nu nog niet bekend en ook de voorraad van de winkels niet want bij populaire iems krijgen de winkels nooit de aantallen die ze eigenlijk willen hebben.

avatar van Funky Bookie
Ik zit in lijn met @lennon. Ik vind het handig dat ik hier nu relatief goedkoop aan kan komen op RSD.

Funky Bookie schreef:

Heb je de 12 inches nog niet in huis dan?

Volgens mij gaat er wel een aardig prijskaartje aan hangen, dus of het relatief goedkoop is?

aERodynamIC schreef:

Heb je de 12 inches nog niet in huis dan?

500 euro zal ie niet gaan kosten.