Mac DeMarco - Here Comes the Cowboy (2019)

Canada
Label: Mac's Record Label

1. Here Comes the Cowboy (3:00)
  2. Nobody (3:32)
  3. Finally Alone (2:24)
  4. Little Dogs March (2:29)
  5. Preoccupied (3:59)
  6. Choo Choo (2:39)
  7. K (3:33)
  8. Heart to Heart (3:31)
  9. Hey Cowgirl (2:15)
  10. On the Square (3:29)
  11. All of Our Yesterdays (4:03)
  12. Skyless Moon (4:04)
  13. Baby Bye Bye (7:28)
avatar van VladTheImpaler
Een nieuwe Mac DeMarco plaat is altijd top nieuws! Ik had al ergens het vermoeden dat dit jaar een nieuw album zou komen. Eerste single is ook gelijk uit; MAC DEMARCO - NOBODY - YouTube. Lijkt wel een beetje in de lijn van zijn vorige album This Old Dog te liggen.

avatar van Vinck
All Of Our Yesterdays is een heerlijk nummer, en Nobody eigenlijk ook met die bevreemdende clip

avatar van Linius
MAC DEMARCO - ON THE SQUARE - YouTube

Weer een nieuw nummertje!

avatar van overmars89
Opzich is dit wel een speels laidback album geworden. Het is wel af en toe iets te basic. Weinig progressie in de verschillende nummers en de liedjes zijn meer onuitgewerkte ideeën dan echt volwaardige liedjes. Het is uiteindelijk wel redelijk ontspannen en een easy listen. Ik denk toch wel de minste in de discografie van Mac, maar zeker nog wel vermakelijk.

avatar van masterdude
Lyrics van no1 "Here Comes the Cowboy" zijn geniaal.

avatar van VladTheImpaler
Ik weet het eerlijk gezegd nog niet zo goed met deze nieuwe van Mac. Sinds het album 2 ben ik een groot fan van Mac geworden, mede dankzij de geweldige live shows. Na 2 en het daaropvolgende album Salad Days ging het tempo op de albums daarna steeds iets omlaag. Zijn vorige album This Old Dog was zijn rustigste en persoonlijkste album tot dusver, maar daarop stonden wel een aantal geweldige tracks en was de algehele sfeer wel heerlijk relaxt.

Diezelfde sfeer is ook hier weer aanwezig. Het album schijnt in ongeveer twee weken te zijn geschreven/opgenomen in zijn eigen huis en zelf ingespeeld. En dat is te horen. Zoals ik al eerder zei, ben ik nog een beetje in twijfel wat ik van dit album moet denken. Aan de ene kant vind ik sfeer - op de juiste momenten - weer erg fijn, en Mac blijft gewoon ook fijne nummers maken. Toch heb ik ook heimwee naar de energiekere versie van Mac ten tijden van 2 en Salad Days.

avatar van Poa
Poa
Hij flikt het weer hoor. Bijzonder hoe deze man altijd zoveel gevoel in zijn nummers weet te leggen.