Whitesnake - Flesh & Blood (2019)

Label: Frontiers

1. Good to See You Again (3:42)
  2. Gonna Be Alright (3:51)
  3. Shut Up & Kiss Me (3:37)
  4. Hey You (You Make Me Rock) (5:29)
  5. Always & Forever (3:53)
  6. When I Think of You (Color Me Blue) (3:52)
  7. Trouble Is Your Middle Name (4:17)
  8. Flesh & Blood (5:18)
  9. Well I Never (4:01)
  10. Heart of Stone (6:42)
  11. Get Up (4:45)
  12. After All (3:47)
  13. Sands of Time (6:08)
  14. Can't Do Right for Doing Wrong * (4:58)
  15. If I Can't Have You * (4:23)
  16. Gonna Be Alright [X-Tendo Mix] * (4:12)
  17. Sands of Time [Radio Mix] * (6:20)
  18. Shut Up & Kiss Me [Video Mix] * (3:43)

Trouble is your middle name is voorafgegaan door Shut up and Kiss me, goed nummer met een knappe videoclip, Coverdale heeft ervoor de witte Jaguar terug van stal gehaald
Met bijna 1 miljoen views is er gelukkig nog plaats voor top Classic rock.

avatar van gigage
3 songs reeds te streamen. Het vertrouwde Whitesnake geluid met prima vette gitaarpartijen van Hoekstra en Beach bij elkaar getrommeld door good old Tommy Aldridge. Minder bluesy dan forevermore ( so far).

Ben benieuwd. Ze hadden meestal top gitaristen in huis. Nu? Afwachten maar.

avatar van vielip
Eerst vrijgegeven nummers klinken zowaar enigszins vitaal en bevlogen. Ze halen nergens het niveau van het Slide it in, 1987 of Slip of the tongue album maar zo tegenvallen als de laatste albums doen ze in ieder geval ook niet. Grote probleem dan wel uitdaging zal gaan worden hoe 'Cov' het er live vanaf gaat brengen...

avatar van Gibbon25
Dat gaat wel goedkomen op Graspop.

avatar van vielip
Ach, als je de lat zo laag mogelijk legt kom je een heel eind

avatar van Karma_To_Burn
Wauw dit klinkt fris en inspiratievol! En wat een energie daarboven op!
Heel variërend in nummers ook, waar Always & Forever sterk doet denken aan een nummer die door Thin Lizzy gespeeld had kunnen worden gaat After All zelfs een beetje de Simon & Garfunkel kant op. Extra grappig als je je bedenkt dat Coverdale voor dat hij de akoestische concerten ging doen twijfelde aan dit idee omdat hij niet als Simon & Garfunkel wilde gaan klinken.

En daarbij zijn Trouble Is Your Middle Name, Good to See You Again & ook zeker Get Up nu al Whitesnake classics.

Tot nu op 4, grote kans op verhoging.

avatar van gigage
Tja, eigen schuld, Whitesnake op de koptelefoon is niet slim. Vergeleken met David Coverdale schrijft Henk Wijngaard poëzie. Een uur lang verliefde puber teksten kun je maar beter fonetisch meekrijgen in plaats van rechtstreeks je oren in. Ik maak er nog wel een 4 van want het gitaarwerk en de composities zijn van hoog niveau, voor een classic rock album dan.

avatar van richiedoom
Ik vind het juist een tegenvaller na 1 luisterbeurt, het minste album wat mij betreft sinds de afgelopen 20 jaar. Qua composities juist erg makkelijk en voorspelbaar, ik heb het gevoel dat het wegvallen van gitarist Doug Aldrich daar een rol in speelt...

Ik geef het album zeker nog een kans om te groeien, ben benieuwd!

avatar van loneranger
'Flesh & Blood' is een plaat die lekker weg luistert. De stem van Coverdale klinkt nog heel behoorlijk, de gitaren van Hoekstra en Beach klinken aangenaam en ook het drumwerk van Aldridge is dik in orde. De songs zijn niet echt spannend maar dat stoort niet. Wat mij wel opvalt is dat er tussen de songtitels niet een bijzit met het woord 'Love' erin. Toch een van de handelsmerken van Coverdale. Daarentegen gebruikt hij wel te pas en te onpas het woord 'Baby' in de lyrics.

avatar van Marco van Lochem
Whitesnake is de band van zanger David Coverdale. In 1978 richtte hij de hardrock band op nadat hij uit Deep Purple gestapt was. Ontelbare gitaristen, bassisten, drummers en toetsenisten hebben sindsdien deel uitgemaakt van Whitesnake, zoals Ad Vandenberg, Bernie Marsden, Steve Vai, Ian Paice, Cozy Powell, Jon Lord en Don Airey. Het eerste album van de Engelse band verscheen in 1978 en is getiteld “TROUBLE”, het eerste platina album was “SLIDE IT IN” in 1984 en de grote internationale doorbraak kwam met “WHITESNAKE” in 1987. Op dat album staan ook de hits “HERE I GO AGAIN ‘87” en “IS THIS LOVE”, die ook in Nederland in de Top 40 hebben gestaan. “SLIP OF THE TONGUE” (1989) was ook nog een redelijk succes, maar sinds dat album ligt de band meer stil dan dat het actief is. “RESTLESS HEART” verschijnt in 1997 en daarop werkt Coverdale intensief samen met Ad Vandenberg. Sinds 2008 verschijnt er weer regelmatig nieuw werk van Whitesnake, “FLESH & BLOOD” is de vierde sinds dat jaar en de 13e in totaal. De line-up op dit heerlijke rockalbum bestaat uit de gitaristen Reb Beach en Joel Hoekstra, bassist Michael Devin, drummer Tommy Aldridge en toetsenist Michele Luppi. Natuurlijk zorgt de inmiddels 67 jarige frontman David Coverdale voor de vocalen. “FLESH & BLOOD” staat vol met stevige rockers, een paar midtempo ballad achtige songs en samen duren de 13 tracks bijna een uur. Eén van mijn hoogtepunten is het bijna 7 minuten durende “HEART OF STONE”, een geweldige rocksong met een spannende opbouw. Whitesnake bewijst met dit album dat ze nog steeds “alive & kicking” zijn en ook de stem van Coverdale klinkt geweldig. De laatste jaren verschenen wel eens berichten in de pers/social media dat zijn stem aan slijtage onderhevig zou zijn. Daar is op dit album niets van te merken, maar wat ze daar in de studio aan hebben gedaan is mij niet duidelijk. Doet overigens niets af aan het feit dat dit weer een goed Whitesnake album is en ze de komende periode weer “on the road” kunnen om ze live ten gehore te brengen.