Joni 75: A Birthday Celebration (2019)

Folk / Rock
Label: Decca

1. Los Lobos, La Marisoul, Xochi Flores en Cesar Castro - Dreamland (6:06)
  2. Chaka Khan - Help Me (4:42)
  3. Diana Krall - Amelia (7:04)
  4. Rufus Wainwright - All I Want (3:46)
  5. Glen Hansard - Coyote (6:34)
  6. James Taylor - River (3:28)
  7. Seal - Both Sides Now (6:02)
  8. Graham Nash - Our House (3:29)
  9. Kris Kristofferson en Brandi Carlile - A Case of You (4:46)
  10. Brandi Carlile - Down to You (5:50)
  11. Rufus Wainwright - Blue (3:34)
  12. Norah Jones - Court and Spark (3:16)
  13. Los Lobos, La Marisoul, Xochi Flores en Cesar Castro - Nothing Can Be Done (5:02)
  14. Emmylou Harris - The Magdalene Laundries (4:25)
  15. James Taylor - Woodstock (4:39)
  16. La Marisoul, James Taylor, Chaka Khan en Brandi Carlile - Big Yellow Taxi (2:50)
avatar van E-Clect-Eddy
Een live tribuut gewijd aan Joni Mitchell.

Chaka Khan is duidelijk aanwezig (in het koor) op meer nummers dan hier vermeldt en ook denk ik Michael McDonald in het koor te horen op haar nummer Help Me. Los Lobos zijn nauwelijks herkenbaar in het openingsnummer.

avatar van E-Clect-Eddy
Prima live uitvoeringen door veelal tijdgenoten van Joni Mitchell. Mooi ingetogen, maar gelukkig zijn er ook een aantal levendige nummers zoals Big Yellow Taxi.

James Taylor is nog steeds goed bij stem, ook de bijdrage van Emmylou Harris klinkt prima.

avatar van bikkel2
Wel erg geschrokken van Joni. Op YT het moment gezien dat ze op het podium kwam. Ondersteund en erg fragiel. Dan besef je maar weer eens dat popsterren ook gewoon oud en ziek worden.
Triestig.
Terechte ode overigens. Zal deze eens onder de loep nemen.

avatar van jistme
E-Clect-Eddy schreef:
Een live tribuut gewijd aan Joni Mitchell.
en ook denk ik Michael McDonald in het koor te horen op haar nummer Help Me.

Was i.d.d. ook mooi geweest en had er goed bij gepast, maar dit is Seal.