King Gizzard & The Lizard Wizard - Fishing for Fishies (2019)

Australiƫ
Label: Flightless

1. Fishing for Fishies (5:01)
  2. Boogieman Sam (4:41)
  3. The Bird Song (4:24)
  4. Plastic Boogie (3:03)
  5. The Cruel Millennial (4:56)
  6. Real's Not Real (3:40)
  7. This Thing (3:59)
  8. Acarine (5:24)
  9. Cyboogie (6:48)
avatar van VladTheImpaler
Yeeaaahhh, een nieuwe King Gizzard! Zat er natuurlijk aan te komen na het uitbrengen van - het meesterlijk foute - Cyboogie. Boogie lijkt sowieso het sleutelwoord te gaan worden van deze plaat.

avatar van Motdattan
Fishing for Fishies is nog fouter dan Cyboogie.

Motdattan schreef:
Fishing for Fishies is nog fouter dan Cyboogie.

Dat valt toch best mee? Ik vind het een lief folk liedje zoals alleen King Gizzard ze kan maken.

avatar van sj0n88
Ik vind Fishing for Fishies - i.t.t. Cyboogie - heerlijk! Niet het uptempo-werk dat ik graag live zie, maar wel weer geniaal goed. Vandaag is blijkbaar weer nieuwe track uitgekomen, maar staat nog niet op Spotify. Eerste optreden in Tivoli uitverkocht, dus ze hebben er een tweede aan vastgeplakt. Ik kan je één tip geven: ga dit zien! (en zorg dat je de volgende dag geen belangrijke afspraken hebt waarbij je er representatief uit moet zien)

avatar van VladTheImpaler
Boogieman Sam is ook weer top hoor

avatar van mkrake
Lekker plaatje zo op het eerste gehoor. Valt me niet tegen.

edit: Lees zonet de review op Pitchfork, kan me daar helemaal niet in vinden.

avatar van [WZ]
Laatste 2 tracks veruit het avontuurlijkst en het leukst!

avatar van jurado
mkrake schreef:

Lees zonet de review op Pitchfork, kan me daar helemaal niet in vinden.

Ik, met mijn Pitchfork-allergie, kan mij daar zeker wél in vinden.

Na 2016 ben ik wel behoorlijk uit gekinggizzard, als ze van alle platen sinds 2016 het beste nummer pakten en daar één album van hadden gefabriceerd, was ik een stuk enthousiaster geweest dan nu.

Maar wie ben ik?

avatar van Stefan1979
jurado schreef:

Ik, met mijn Pitchfork-allergie, kan mij daar zeker wél in vinden.

Maar wie ben ik?

jurado

avatar van jurado
Stefan1979 schreef:

jurado

? padoem pats!

avatar van musician

Waar is de single Planet B eigenlijk gebleven op dit album?

Was een non-album single. Zou ook een vreemde eend in de bijt zijn op dit album.

avatar van musician
Niets is een vreemde eend in de bijt bij King Gizzard!

Helaas voor dit album, vind ik Planet B de sterkste single van de vier die dit jaar zijn uitgebracht.
Maar misschien hebben ze nog wel weer een album voor dit jaar in het verschiet....

musician schreef:
Niets is een vreemde eend in de bijt bij King Gizzard!

Oh nee dat zeker niet, maar op dit album was het dat wel geweest denk ik. Misschien inderdaad voor een ander album maar dat denk ik ook niet, want anders hadden ze het niet nu al als single uitgebracht.

avatar van sj0n88
Waar is de single Planet B eigenlijk gebleven op dit album?

Afgaande op de singlecovers en de sound zal er nog wel een nieuw album uitkomen met daarop de singles Planet B en Self-Immolate.

Ik vind vibe op dit 'Fishing for Fishies' heel aangenaam. En ook dit staat KG&TLW weer heel goed.