The Rolling Stones - Honk (2019)

geen stemmen

6. Just Your Fool (2:18)
  7. Wild Horses (5:42)
  8. Fool to Cry (5:05)
  9. Angie (4:32)
  10. Beast of Burden (4:25)
  11. Hot Stuff (5:21)
  12. It's Only Rock'n'Roll (But I Like It) (5:08)
  13. Rock and a Hard Place (5:24)
  14. Doom and Gloom (3:58)
  15. Love Is Strong (3:47)
  16. Mixed Emotions (4:38)
  17. Don't Stop (3:59)
  18. Ride 'Em on Down (2:49)
  19. Bitch (3:37)
  20. Harlem Shuffle (3:25)
  21. Hate to See You Go (3:22)
  22. Rough Justice (3:12)
  23. Happy (3:05)
  24. Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker) (3:27)
  25. One More Shot (3:02)
  26. Respectable (3:08)
  27. You Got Me Rocking (3:35)
  28. Rain Fall Down (4:54)
  29. Dancing with Mr. D (4:53)
  30. Undercover (Of the Night) (4:33)
  31. Emotional Rescue (5:40)
  32. Waiting on a Friend (4:35)
  33. Saint of Me (5:15)
  34. Out of Control (4:45)
  35. Streets of Love (5:09)
  36. Out of Tears (5:27)
  37. Get Off of My Cloud [Live at Principality Stadium, Cardiff] * (3:20)
  38. Dancing with Mr. D [Live at the Gelredome, Arnhem] * (4:36)
  39. Beast of Burden [Live at Arrowhead Stadium, Kansas] * (4:16)

met Ed Sheeran

40. She's a Rainbow [Live at U Arena, Paris] * (3:23)
  41. Wild Horses [Live at London Stadium] * (4:49)

met Florence Welch

42. Let's Spend the Night Together [Live at Manchester Evening News Arena] * (4:04)
  43. Dead Flowers [Live at Wells Fargo Center, Philadelphia] * (5:24)

met Brad Paisley

44. Shine a Light [Live at ArenA, Amsterdam] * (4:11)
  45. Under My Thumb [Live at London Stadium] * (4:30)
  46. Bitch [Live at the Honda Center, Anaheim] * (5:15)

met Dave Grohl

totale tijdsduur: 2:32:39 (3:16:27)
  • vanaf vrijdag 19 april te koop
avatar van nlkink
Een compilatie? Die hadden we nog niet. Staat er nog iets 'nieuws' op?

avatar van gaucho
Een compilatie, ja. Maar het is in elk geval de eerste met 'Respectable' erop...

Deze tracklist is van de 2CD-versie (en 3 LP's). Ik begreep dat er een deluxe versie komt waarbij een DVD met recente live-opnamen is toegevoegd, sommige nummers met bijdragen van hedendaagse gasten.

Van de Stones-website: 'Honk' is the brand-new Best Of compilation album from the Rolling Stones — featuring the biggest hits and classic cuts from every Rolling Stones studio album from 1971 to 2016’s Blue & Lonesome.

This is the most up to date collection of essential Stones’ tracks, including 36 fan favourites and rarities, with the deluxe version featuring 10 additional live songs, presenting collaborations with some of the biggest names in music.

Dit is de tracklist van de DVD:

1.Get Off of My Cloud
2.Dancing with Mr D
3.Beast of Burden (met Ed Sheeran)
4.She's a Rainbow
5.Wild Horses (met Florence Welch)
6.Let's Spend the Night Together
7.Dead Flowers (met Brad Paisley)
8.Shine a Light
9.Under my Thumb
10.Bitch (met Dave Grohl)

avatar van henk01
A must have deze

avatar van gaucho
Not at all, wat mij betreft - voegt voor mij niks toe. En ik bezit het leeuwendeel van de Stones-discografie. Net zomin als Grrr..., en alweer met een vreselijke hoes.

Past in de hedendaagse 'oude rockers' trend om elke relatief nieuwe studioplaat te laten volgen door een nieuwe verzamelaar. Maak eerst die nieuwe plaat eindelijk eens af, jongens...

avatar van gigage
Cd1, cd 3 en cd 2 is de volgorde hierboven. Cd 3 zijn live tracks van de laatste tour.
Ze gaan nu weer het podium op, daarna nieuw album pas, neem ik aan. Het lijkt ook heel gebruikelijk om een compilatie uit te brengen voor een grote US tour.

avatar van pjh1967
Dancing with Mr. D is een opname van hun optreden in de Gelredome Arnhem op 15-10-2017.

Van de 2Officiële pers release

De bonus disc van de deluxe 3CD versie bevat een tiental livetracks die zijn opgenomen tijdens de recente tournees van de Rolling Stones, waaronder het in 2017 in Arnhem opgenomen Dancing With Mr. D. Dat was een bijzonder moment voor de fans, want het was voor het eerst in 44 jaar tijd dat de Stones deze song weer op hun setlist hadden staan.

Honk tracklisting

Fool To Cry
Angie
Beast Of Burden
Hot Stuff
It’s Only Rock’n’Roll (But I Like It)
Rock And A Hard Place

Harlem Shuffle
Hate To See You Go
Rough Justice
Happy
Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker)
One More Shot
Respectable
You Got Me Rocking
Rain Fall Down
Dancing With Mr D
Undercover (Of The Night)
Emotional Rescue
Out Of Tears

Disc 3 – Livetracks
Get off My Cloud
Dancing With Mr D
Beast Of Burden (met Ed Sheeran)
She’s A Rainbow
Wild Horses (met Florence Welch)
Let’s Spend The Night Together
Dead Flowers (met Brad Paisley)
Shine A Light
Under My Thumb
Bitch (met Dave Grohl)

avatar van Jelle78
Tja, als doorgewinterde Stones-fan zit ik hier natuurlijk niet op te wachten. Ik hoop dat de live cd apart verkrijgbaar wordt, want dat lijkt me nog wel grappig. Maar dat zal wel niet. Gelukkig is er Spotify.

Overigens is het in het licht van de op dit moment verkrijgbare verzamel cd's wel begrijpelijk dat er een verzamelplaat met post 1970 werk uitkomt. Forty Licks en Grrr!, beide met zowel jaren 60 als post 1970 materiaal, zijn al jaren niet meer verkrijgbaar (vooral van Grrr! vind ik dat erg vreemd, ik denk dat het iets te maken heeft met de samenwerking tussen ABKCO, de rechthebbers van de jaren 60 muziek van de Stones, en de Stones zelf, rechthebbers van al hun muziek sinds 1970). Jump Back is op dit moment de enige nog verkrijgbare verzamel cd met post 1970 materiaal, maar die is alweer uit 1993. Bovendien staat die plaat al niet meer op Spotify, dus ik neem aan dat de winkels hun restvoorraad nog verkopen en dat die dan ook zal verdwijnen.

Blijft de vraag over hoe nodig het is om een verzamel cd te hebben met post 1970 materiaal. Voor de jaren 60 muziek van de Stones zijn verzamel cd's essentieel, anders mis je nummers als Jumpin' Jack Flash, 19th Nervous Breakdown en Honky Tonk Women (allen destijds alleen op single uitgekomen). Maar ik zou zeggen dat de gemiddelde muziekliefhebber aan Sticky Fingers, Exile On Main St. en eventueel wat latere platen als Some Girls, Tattoo You, Black And Blue en/of Bridges To Babylon echt wel genoeg heeft. Bovendien is er altijd nog Spotify of een andere streamingdienst waar je je eigen verzamel cd kunt samenstellen of een andere plaat eens kunt beluisteren.

Ofwel: voor iemand die per se een fysieke verzamelaar met post 1970 materiaal in zijn of haar handen wil hebben is Honk zeker een toegevoegde waarde. Voor alle andere mensen is dit overbodig.

Ik vind overigens de titel en de albumart vrij afzichtelijk (net als Grrr! en Forty Licks), dus ook dat is geen reden om tot aanschaf over te gaan.

avatar van Jelle78
Over het vrijgegeven live nummer Wild Horses met Florence Welch: wat een lelijke stem heeft heeft zij zeg! Dat vibrato, ik krijg er de rillingen van! Een vakkundige verkrachting van een prachtig nummer.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
De bonus disc is wel degelijk een cd, dus ik heb bij deze de tracks toegevoegd.

avatar van gastheerg
Voor de doorgewinterde Stones fan wellicht overbodig. Maar er staat nergens dat je alles moet kopen. Ik heb inmiddels ook wel genoeg van die jongens staan.

Maar ik heb een aantal (zeer) jonge collega's en die tonen interesse in bands als Led Zeppelin, The Stones en Pink Floyd (om maar een paar te noemen). Voor hen is dit een geweldige compilatie om de Stones te leren kennen.

M'n dochter is 22 en heel veel in haar vriendenkring ontdekken vinyl en artiesten die in die jaren groot zijn geworden. Kunnen ze beter zo'n compilatie kopen dan een paar tweede hands LP's vol met krassen en hoezen met resten waar een CSI team een maand lol aan kan hebben.

Ja en de hoes? Ach............ hoezen als Sticky Fingers en Exile On Mainstr zijn als eens gemaakt.