The Rolling Stones - Honk (2019)

Label: Universal

6. Just Your Fool (2:18)
  7. Wild Horses (5:42)
  8. Fool to Cry (5:05)
  9. Angie (4:32)
  10. Beast of Burden (4:25)
  11. Hot Stuff (5:21)
  12. It's Only Rock'n'Roll (But I Like It) (5:08)
  13. Rock and a Hard Place (5:24)
  14. Doom and Gloom (3:58)
  15. Love Is Strong (3:47)
  16. Mixed Emotions (4:38)
  17. Don't Stop (3:59)
  18. Ride 'Em on Down (2:49)
  19. Bitch (3:37)
  20. Harlem Shuffle (3:25)
  21. Hate to See You Go (3:22)
  22. Rough Justice (3:12)
  23. Happy (3:05)
  24. Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker) (3:27)
  25. One More Shot (3:02)
  26. Respectable (3:08)
  27. You Got Me Rocking (3:35)
  28. Rain Fall Down (4:54)
  29. Dancing with Mr. D (4:53)
  30. Undercover (Of the Night) (4:33)
  31. Emotional Rescue (5:40)
  32. Waiting on a Friend (4:35)
  33. Saint of Me (5:15)
  34. Out of Control (4:45)
  35. Streets of Love (5:09)
  36. Out of Tears (5:27)
  37. Get Off of My Cloud [Live at Principality Stadium, Cardiff] * (3:20)
  38. Dancing with Mr. D [Live at the Gelredome, Arnhem] * (4:36)
  39. Beast of Burden [Live at Arrowhead Stadium, Kansas] * (4:16)

met Ed Sheeran

40. She's a Rainbow [Live at U Arena, Paris] * (3:23)
  41. Wild Horses [Live at London Stadium] * (4:49)

met Florence Welch

42. Let's Spend the Night Together [Live at Manchester Evening News Arena] * (4:04)
  43. Dead Flowers [Live at Wells Fargo Center, Philadelphia] * (5:24)

met Brad Paisley

44. Shine a Light [Live at ArenA, Amsterdam] * (4:11)
  45. Under My Thumb [Live at London Stadium] * (4:30)
  46. Bitch [Live at the Honda Center, Anaheim] * (5:15)

met Dave Grohl

totale tijdsduur: 2:32:39 (3:16:27)
avatar van Thunderball
High Wire is uiteraard niet van Steel Wheels, maar één van de twee -toen nieuwe- studionummers van het live album Flashpoint (de andere is Sexdrive).

avatar van Thunderball
Inmiddels gisteren even de moeite genomen de live nummers goed aandachtig te beluisteren en die zijn van een behoorlijk goede kwaliteit. Het luistert lekker weg en zelfs Ed Sheeran valt mee, Grohl is zelfs behoorlijk cool en onderscheidend te noemen.

Blijft verder natuurlijk gaaf dat er twee in Nederland opgenomen nummers bij staan (van concerten waar ik zelf bij ben geweest), gekozen uit al die nummers en versies, die ze de afgelopen zes jaar hebben gespeeld.

Over het aantal en de keuzes valt te discussiëren, wanneer je twee schijfjes hebt, die helemaal vol staan met ieder 18 tracks, lijkt de bonus disc met slechts tien songs wel ietwat karig en van mij hadden die duets niet perse gehoeven,
ze hebben nog veel meer songs gespeeld de afgelopen jaren die ze al in geen jaren (meer) hadden gedaan (Fool to cry, Silver train, Sway (met Taylor), 20000 Light Years, Streets of love, Worried about you, Waiting on a friend, No Expectations, of het nieuwe One more shot, etc.),

of ga dan all the way en zet er nog meer bijzondere live duets op, want sinds 2012 hebben ze er nog al wat gehad en was het een aantal jaren geleden ook de bedoeling zo'n cd daadwerkelijk op de markt te brengen:

denk hierbij bv. aan Lady Gaga en/of Mary J. Blige (Gimme Shelter), Katy Perry (Beast of Burden), Bruce Springsteen (meerdere keren op Tumbling Dice), Tom Waits (Little Red Rooster), Bonnie Raitt (Let it Bleed), Jeff Beck (Going Down), Taylor Swift (As tears go by) ,Sheryl Crow (diverse keren), Aaron Neville (Under the boardwalk) enz.

Kortom: genoeg keus om een schijfje vol te krijgen. Dan is achteraf een minuut of veertig toch wat weinig.

avatar van Jelle78
Ik ga het gewoon nog een keer zeggen: de zang van Florence Welch op Wild Horses is een afzichtelijke wanvertoning die nooit, maar dan ook nooit, op plaat had mogen verschijnen. Dit is de eerste keer dat ik Wild Horses voor het einde heb afgezet omdat ik het afschuwelijke gejammer van mevrouw Welch gewoon niet meer kon aanhoren. Het doet mij pijn dat de Stones het toestaan dat één van hun mooiste ballads in zo'n verkrachting op plaat wordt uitgebracht.

Zo, dat moest er even uit.

Verder klinken de livenummers prima en Brad Paisley en Dave Grohl vind ik beide prima prestaties leveren. Het stukje extra energie dat Grohl toevoegt aan Bitch vind ik wel vet. Wel jammer dat Beast of Burden met Ed Sheeran niet op Spotify staat. She's a Rainbow vind ik wel wat tam, maar daarentegen is Dancing With Mr. D. wel erg sterk. Ik krijg bijna spijt dat ik niet naar de Gelredome ben geweest.

Ik hoop nog steeds op een losse uitgave van de live nummers, of dat de 3cd versie over een paar maanden voor weinig geld in de winkel ligt. Dan wil ik een aanschaf nog wel overwegen.

avatar van loneranger
Een fijne verzamelaar van de Stones. Ik heb naast 'Rolled gold' en 'Rewind 1971-1984' nu ook deze waarop meer recenter materiaal is vertegenwoordigd. Een prima mix van rockers en ballads en als kers op de taart nog tien live tracks van niet zo heel lang geleden. Als je nog niks van de Stones in huis hebt kun je deze zeker aanschaffen.