Amon Amarth - Berserker (2019)

Zweden
Label: Metal Blade

1. Fafner's Gold (5:00)
  2. Crack the Sky (3:50)
  3. Mjölner, Hammer of Thor (4:43)
  4. Shield Wall (3:47)
  5. Valkyria (4:44)
  6. Raven's Flight (5:21)
  7. Ironside (4:31)
  8. The Berserker at Stamford Bridge (5:15)
  9. When Once Again We Can Set Our Sails (4:26)
  10. Skoll and Hati (4:28)
  11. Wings of Eagles (4:04)
  12. Into the Dark (6:48)
avatar van james_cameron
De band opereert hier een beetje op de automatische piloot, zowel muzikaal als tekstueel. Echt geweldig wil het dan ook niet worden. Vreemd genoeg zijn het juist de twee langzaamste tracks, The Berserker At Stamford Bridge en het afsluitende Into The Dark, die de meeste indruk maken. Voor de rest is het overwegend midtempo beukwerk, degelijk ingespeeld en geproduceerd, maar niet heel bijzonder. De inspiratie ontbrak duidelijk.

avatar van jailhouserocker1
Ik dacht dat dit DE band was van dit moment. Zo'n beetje de opvolger van Maiden, maar als ik de scores hier zie, zit ik er een heel eind naast. Dit is het enige album van deze band dat ik heb, ik vind het niet verkeerd moet ik zeggen. Maar blijkbaar zit ik er behoorlijk naast.

avatar van namsaap
Wat een inspiratieloze zooi is dit album. Nummers worden allemaal braaf volgens het beproefde recept gebrouwen, maar dan met tweederangs ingrediënten. Een nummer als Shield Wall (hallo Bolt Thrower) is nog wel aardig, Raven's Flight is ook wel OK (totdat de infantiele Twisted Sister-achtige twinsolo begint), maar verder....

Nee, Amon Amarth klinkt als een doorbakken biefstuk die kapotgepureerd is om zo makkelijk mogelijk naar binnen te glijden.