Altın Gün - Gece (2019)

Label: Glitterbeat

1. Yolcu (2:38)
  2. Vay Dünya (4:18)
  3. Leyla (3:17)
  4. Anlatmam Derdimi (4:12)
  5. Şoför Bey (3:15)
  6. Derdimi Dökersem (3:53)
  7. Kolbasti (3:26)
  8. Ervah-ı Ezelde (4:45)
  9. Gesi Bağları (2:02)
  10. Süpürgesi Yoncadan (5:30)
avatar van peterjames777
Süpürgesi Yoncadan
Dit klinkt waanzinnig!

Ze duiken op dit album, of in ieder geval deze track, head-first in de jaren 80 electro pop. Maar dan met uiteraard een turks randje.

avatar van AstroStart
Vreemd dat Vay Vay ontbreekt.

avatar van willymeuf
Heel benieuwd naar zeg. Vorige album vond ik heerlijk, nog 2 dagen!

avatar van Kos
Kos
Zijn dit die lui die bij die M -talkshow waren?

avatar van Jazper
Dit zijn trouwens die lui die bij die M-talkshow waren.

avatar van Choconas
Op het eerste gehoor gaat Altin Gün eigenlijk gewoon verder waar de band vorig jaar gestopt was op het album On. Een nummer als Süpürgesi Yoncadan klinkt misschien wel wat anders door de prominente synthesizers, maar in grote lijnen gaat het nog altijd om Turkse retropop/rock in een aangenaam jasje. Tot nog toe kan ik ook net zo genieten van Gece als van het eerste album, de tijd zal moeten uitwijzen of het album nog gaat groeien of dat het "gewoon" weer een fijn plaatje van deze Turks-Nederlandse groep is. Live stonden de nieuwe nummers ook als een huis trouwens, afgelopen weekend op Motel Mozaïque.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik ben niet meteen zo wild enthousiast als bij de vorige plaat na een luisterbeurt. Maar ik hoor genoeg om op voort te bouwen. Süpürgesi Yoncadan is in ieder geval meteen heerlijk. Live gaat dit vast een feestje worden komende vrijdag in de Paradiso.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Inmiddels vind ik deze plaat toch nauwelijks onderdoen voor hun debuut. Afgelopen vrijdag in de Paradiso was echt geweldig, dat zal ook bijgedragen hebben aan de beleving van deze plaat.

avatar van Osiris Apis
Supurgesi is een hele toffe track!
Op het 1e gehoor klinkt de rest van het album ook goed.

avatar van Pinsnider
Sterker; Supurgesi is voor mij tot nu toe het lied van het jaar, of er moeten de komende weken nog heel gekke dingen gebeuren!!!

avatar van waxs
Mooi album, heel duidelijk dat de inspiratie uit de originele Anatolian Rock scene komt. Pas geleden ook live gezien, en dat maakt het helemaal af. Funky, psychedelic en rock vloeien in elkaar over.

avatar van vigil
Osiris Apis schreef:
Supurgesi is een hele toffe track!

Die track is voor mij het verschil tussen een 3,5 en 4*!

Gister was er trouwens nog een heel stuk van hun Pinkpop optreden op de tv

avatar van Willemsb
vigil schreef:

Die track is voor mij het verschil tussen een 3,5 en 4*!

Gister was er trouwens nog een heel stuk van hun Pinkpop optreden op de tv

Zag ik toevallig ook. Kon niet op de bank blijven zitten, zo gaaf was dat optreden.