Altin Gün - Gece (2019)

Label: Glitterbeat

1. Yolcu (2:38)
  2. Vay Dünya (4:18)
  3. Leyla (3:17)
  4. Anlatmam Derdimi (4:12)
  5. Şoför Bey (3:15)
  6. Derdimi Dökersem (3:53)
  7. Kolbasti (3:26)
  8. Ervah-ı Ezelde (4:45)
  9. Gesi Bağları (2:02)
  10. Süpürgesi Yoncadan (5:30)
avatar van Choconas
Op het eerste gehoor gaat Altin Gün eigenlijk gewoon verder waar de band vorig jaar gestopt was op het album On. Een nummer als Süpürgesi Yoncadan klinkt misschien wel wat anders door de prominente synthesizers, maar in grote lijnen gaat het nog altijd om Turkse retropop/rock in een aangenaam jasje. Tot nog toe kan ik ook net zo genieten van Gece als van het eerste album, de tijd zal moeten uitwijzen of het album nog gaat groeien of dat het "gewoon" weer een fijn plaatje van deze Turks-Nederlandse groep is. Live stonden de nieuwe nummers ook als een huis trouwens, afgelopen weekend op Motel Mozaïque.