Chris Robinson Brotherhood - Servants of the Sun (2019)

Label: Silver Arrow

1. Some Earthly Delights (4:54)
  2. Let It Fall (5:50)
  3. Rare Birds (4:27)
  4. Venus in Chrome (5:54)
  5. The Stars Fell on California (5:30)
  6. Comin Round the Mountain (4:27)
  7. The Chauffeur's Daughter (6:54)
  8. Dice Game (4:54)
  9. Madder Rose Interlude (0:43)
  10. A Smiling Epitaph (6:07)
avatar van frolunda
Geen onaardig album dit,met ook nog een best een origineel geluid.Een combinatie van kwaliteitspop en bluesy soft rock waarop blijkt dat Chris Robinson nog steeds een prima zanger is.Iets wat ie vooral op Let It Fall en The Chauffeur's Daughter laat horen.
Wel had voor mij de (scheurende) rock gitaar een wat prominentere rol in de sound mogen krijgen want nu klinkt Servants of the Sun wel erg lichtvoetig en heb ik er na een half uur wel even genoeg van.
Misschien dat een aantal draaibeurten dit album nog wat opwaarderen maar voorlopig hou ik het bij ruim voldoende.Een aantal lekkere heavy rockers hadden wat dat betreft wonderen kunnen doen bij de nieuwste van de Chris Robinson Brotherhood .

avatar van Ducoz
Ik heb een beetje het punt bereikt dat ik zo iets heb van 'ja, leuk' maar ook niet veel meer dan dat.

Opzich ben ik een groot liefhebber van Chris Robinson en zijn Brotherhood, maar krijg sterk de indruk dat ze nu bezig zijn met het herhalen van zetten.. maar dan wat minder. Ik heb altijd al geroepen dat ze erg dicht langs the Grateful Dead anno 1974-1977 schuren, 100% bewust want Chris en Neal zijn grote Deadheads, maar bv. 10x Estimated Prophet maar dan net steeds weer een tikkeltje anders.. tja, geloof ik wel.

Maakt het geen slechte plaat, maar we kennen het wel nu.

frolunda schreef:

Ik kan mij meer vinden in deze omschrijving van frolunda. CBR kiest hier juist bewust meer voor een poppy bluesy geluid. Dus ben ik het minder met Ducoz eens, die het als ik het goed zeg 'meer van hetzelfde vindt'.

Daar is the Chris Robinson Brotherhood gelukkig weer wat mij betreft. Dit keer met een plaat die veel meer een pop geluid heeft, en dat is toch prima voor de broodnodige afwisseling. Natuurlijk en gelukkig horen we nog genoeg blues en vleugjes country door alle muziek heen. Die muziek is weer uitermate verzorgd: Chris zingt erg goed, de band speelt uitstekend met dit keer een nog iets grotere rol voor de synthesizer. Soms hoor je zelfs wat Steely Dan geluiden, zoals op Venus In Chrome.

De songs zijn goed, gelijk al de eerste drie: de fraaie opener Some Earthly Delights, het mooie Let It Fall en het lekkere Rare Birds. Vermeldenswaard is zeker ook nog The Chauffeur's Daughter. Verder was ik nog zo gelukkig om een exemplaar van het 'Red/Orange Arctic Swirl' vinyl te pakken te krijgen. Dat ziet er toch weer mooi uit!

Des te vaker ik dit album draai, des te beter ik 'm vind. Ik ben dus wat verbaasd over de vrij lage waardering hier. Op andere sites scoort het album een stuk beter.

avatar van rafke pafke
Gitarist Neal Casal is gisteren overleden. Zelfmoord zo blijkt. Triest, triest nieuws.

Toevallig gisteren dit album gekocht R. I. P.