Michael Bublé - Call Me Irresponsible (2007)

Canada
Jazz / Pop
Label: 143

1. The Best Is Yet to Come (3:05)
  2. It Had Better Be Tonight (Meglio Stasera) (3:06)
  3. Me and Mrs. Jones (4:33)
  4. I'm Your Man (4:59)
  5. Comin' Home Baby (3:27)

met Boyz II Men

6. Lost (3:40)
  7. Call Me Irresponsible (3:16)
  8. Wonderful Tonight (4:12)

met Ivan Lins

9. Everything (3:33)
  10. I've Got the World on a String (2:47)
  11. Always on My Mind (4:30)
  12. That's Life (4:15)
  13. Dream (5:06)
aidoo
Everything is een mooi nummer

Zeertjuh
Echt een goed album
Ga 10 oktober naar zijn concert :D

Everything is inderdaad erg mooi . weet iemand wanneer dit album uitkomt? Of is hij al uit...

avatar van Astronaut
releasedatum: 1 mei 2007
Spreekt boekdelen lijkt me.

Astronaut schreef:
Spreekt boekdelen lijkt me.
Sorry dan heb ik dat even niet zien staan (a)

avatar van kaztor
M'n Amerikaanse (ex-)vriendin had het al over deze Buble. Hij schijnt in Amerika al heel wat jaartjes toppie-de-poppie te zijn maar zij zei al dat het aalgladde, commerciële pseudo-jazzmeuk was.

Ik heb inmiddels al wat nummers mogen horen, maar achteraf gezien heeft ze me al gewaarschuwd....

Jammer dat het zoveel covers zijn, maar verder heel mooi!!!

Aap
Volledig overbodig album, dit.

Heb het album ook geluisterd, beetje saai/suf.
Nummer 5, Comin' Home Baby. Met Boys II Men is wel leuk!

kaztor schreef:

Dit is nu eenmaal een Croonersplaat; Deze man loopt nu eenmaal in de voetstappen van Dean Martin, Frank Sinatra, Tony Bennett en dergelijke giganten uit hun genre.

Het zal duidelijk niet je ding zijn, wat natuurlijk best kan en mag.
Smaken verschillen nu eenmaal, daarvoor zijn we mensen!

Dat dergelijke muziek wat gladjes klinkt zal best; dit is big band en daar hou je van of niet!
Ik merk dat je vooraan in de dertig bent. Toen hield ik ook veel méér van harde gitaarmuziek, maar geloof me, je smaak schuift met de jaren echt wel wat op.
Het is je tijd nog niet voor dit soort muziek. Komt wel. Of niet !
xxxxxxxxxxx

Heb de man zijn 2 vorige platen maar deze hier heb ik nog niet gehoord, kan iemand me zeggen of hij even urgent is dan zijn 2 voorgangers, daar gaat het me eigenlijk om !!

EVANSHEWSON
Heb hem ondertussen op de kop weten te tikken en kijk :

Alweer een schot in de roos deze nieuwste van Michael Bublé. Zeer sfeervol als altijd en een prima productie van David Foster met nog iemand die ik niet ken.

Dit is een croonersplaat zoals die moet klinken. Prima gezongen, met een beetje zwoele sexy stem, dit is sexueel geladen muziek en dat is prima zo.

HIghlights voor mij zijn 1, 3, 7, 10 en 12 maar echt ondermaats is niets hier!
4 stars voor deze pure vakman ****

avatar van kaztor
Evans, we lioggen redelijk op 1 lijn, dus ik vertrouw je op je woord....

Maar dan hoop ik toch wel stiekum dat die tijd wel heel ver voor me uit ligt, hoor!

kaztor schreef:
Evans, we lioggen redelijk op 1 lijn, dus ik vertrouw je op je woord....

Ik kan moeilijk inschattten of je hem leuk vindt, al dan niet, maar dit is geen gladde té gepolijste pseudo jazz, neen, dit is gewoon zeer lekkere croonersmuziek geheel in de traditie van een Frank Sinatra, Sammy Davis Jr. Tony Bennett en van jongere goden Harry Connick Jr.
Michael Bublé past geheel in dit rijtje. Dit is muziek die ik op mijn 25ste of dertigste nog niet geheel naar waarde zou kunnen schatten, maar ik nader de 50 en ondanks mijn classic rock passie sta ik voor deze muziek geheel open...

Bekijk - of beter - beluister het maar, succes !!

avatar van Lennonlover
de nieuwe frank sinatra! Alleen mogen de melodietjes wel wat "chatchy'er"

3,5*!

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
Als "erkend" hardrockliefhebber mag ik graag luisteren naar dit gladde en commerciële "Call Me Irresponsible (2007)" . 4****

Trouwens: wat is er eigenlijk mis met glad en commercieel Eindelijk weer eens een volwassen album met heerlijke muziek . En als klap op de vuurpijl: ook mijn vrouw vindt "Call Me Irresponsible (2007)" een geweldige cd .

avatar van babyLu
je t' adore

Baltasound
90 in een dozijn.

avatar van Lennonlover
Wie is er dan volgens jou de nieuwe Frank Sinatra??? Veel albums met muziek zoals deze worden niet gemaakt hoor!

avatar van Joy4ever
Kan die man niet iets anders gaan doen dan zingen?

avatar van gondwa
schitterende zanger die man...

tuktak
goede zanger idd, maar het genre kan mij toch niet helemaal bekoren. everything is wel een erg goed nummer, door zijn muzikaliteit zingt hij het nummer zo makkelijk en losjes dat precies de juiste sfeer gezet wordt. knap wel. voor de rest iets teveel crossover tussen pop en jazz wat mij betreft. van mij mag hij wel een kwaliteits-popplaat maken. ik heb liever pop met een jazzsound dan jazz met een popsound.

avatar van MMJ
MMJ
goede zanger, mooi nummer dat 'everything' maar matig cd'tje

3 *

avatar van oruiz
Joy4ever schreef:
Kan die man niet iets anders gaan doen dan zingen?

ja idd. bakker ofzo. lekker brood maken voor het volk

Lost, Everything en Home zijn mooie nummers. Maar na een paar keer heb je het wel gehoord. Ik heb dit album zelf, maar na een paar keer luisteren verveelde hij me al, dat komt ook doordat ik niet zo weg ben van Frank Sinatra en dat soort muziek. Dus klinkt het in mijn oren allemaal hetzelfde. De vele covers voegen niet veel toe, I'm your man vind ik zelfs ronduit slecht.

Een miskoop dus...
Al zijn zijn popnummers leuk en heeft Buble een fijne stem om naar te luisteren.

MusicfreakRob
Dit zijn echt ontzettende leuke nummers.

Ik wordt er erg vrolijk van en erg verdrietig!

4.0

avatar van Adjebal
MusicfreakRob schreef:
Dit zijn echt ontzettende leuke nummers.

Ik wordt er erg vrolijk van en erg verdrietig!

4.0

Ik word er vooral heel verdrietig van.

avatar van Them
Normaal helemaal niet mijn stijl, maar dit album is zo ontspannend. Altijd aangezet als ik in bad stap. Deze man is echt góed.

avatar van Bruce Almighty
Everything blijft geniaal.

avatar van harm1985
Lennonlover schreef:

Jawel hoor en die zijn gemaakt door de mensen die deze man heeft gecovered. Als je van crooner muziek houdt (of big band) waarom ga je dan naar deze gladjakker luisteren. De back catalogue van Dean Martin, Fran Sinatra, Tony Bennet, Nat King Cole en the Rat Pack is tenslotte niet gering.

Frank Sinatra was nog tot op hoge leeftijd een man voor wiens zang en présence je diep respect had, bij Bublé krijg ik alleen braak-neigingen, zo gladjes is alles geproduceerd. Hij zal best een aardige stem hebben, maar dat zeggen ze ook over Frans Bauer.

avatar van jellecomicgek72
Het is niet héél slecht dit album maar het is middelmatig..

avatar van glenn53
Hij klinkt als Jim Bakkum en dat dat is geen compliment

WPE
Mijn wederhelft heeft deze cd aangeschaft....eigenlijk moet ik hier geen review geven, want dit is helemaal mijn muziek niet. Pantoffel of salonhelden muziek, hoe moet ik het noemen. Als je al van muziek kunt spreken.
ps: neemt natuurlijk niet weg dat deze man wel kan zingen en dat het allemaal professioneel in elkaar is gezet. Maar ja...dat is nog geen garantie voor een mooie cd...

Wat me in veel, heel veel recensies opvalt is dat mensen de subjectieve beleving verwarren met objectieve criteria.
Zo schreef ik zelf recentelijk een niet bijster positief oordeel over een album en eindigde met de volgende vraag aan mezelf; waar eindigt een objectief oordeel en begint het projecteren?

Wat heeft die superlange intro met deze CD te maken?
Wel, dit is zo’n typisch geval waarin het voor mij bijzonder lastig is de voornoemde vraag te beantwoorden.
Ja, de man heeft een goede zangtechniek, zingt meer dan adequaat in de lijn van grote voorgangers, de songs zelf zijn veelal van hoge kwaliteit, maar tegelijkertijd is het erg voorspelbaar en gladder dan een paling in een emmer snot.

Wat is dan mijn eindoordeel? Geen, want de stemming van het moment zal altijd de doorslag geven. Of is dit nu juist een bewijs voor onmogelijke objectiviteit inzake het waarderen van kunst?…………………