The Black Keys - 'Let's Rock' (2019)

Alternatieve titel: Let's Rock

Label: Nonesuch

1. Shine a Little Light (3:16)
  2. Eagle Birds (2:40)
  3. Lo / Hi (2:57)
  4. Walk Across the Water (3:55)
  5. Tell Me Lies (3:39)
  6. Every Little Thing (3:19)
  7. Get Yourself Together (3:56)
  8. Sit Around and Miss You (2:40)
  9. Go (2:26)
  10. Breaking Down (3:25)
  11. Under the Gun (3:16)
  12. Fire Walk with Me (2:58)
avatar van jerome988
Op Spotify is de albumtitel: ''Let's Rock''

avatar van Venceremos
Toch een aardig geïnspireerd dozijn en rete-catchy weer. Mijn dag begon verrassend goed (Walk Across the Water ).

jerome988 schreef:
Op Spotify is de albumtitel: ''Let's Rock''

Op discogs niet.

avatar van E-Clect-Eddy
Volgens mij is wat op de hoes staat altijd leidend, dus 'Let's Rock' met Engelse quote-tekens.

Maakt het zoeken op MuMe wel lastig want de zoekmachine heeft moeite met bijzondere leestekens.

avatar van jerome988
Op de Facebookpagina van Black Keys staat ook ''Let's Rock''. Heb een correctie ingediend.

avatar van Zwaagje
Ongecompliceerd rock album. Wel erg gladjes, dus óf het album groeit nog óf het album verdwijnt naar de achtergrond. We zullen zien. Voorlopig 3.0* voor het vakmanschap.

jerome988 schreef:
Op de Facebookpagina van Black Keys staat ook ''Let's Rock''.

Klopt de titel dus toch! Let's Rock, maar dan tussen "...."

avatar van Kos
Kos
1ste helft is wel duidelijk beter dan de tweede.

Venceremos schreef:

Op discogs niet.

Discogs wordt onderhouden door consumenten, net zoals Wikipedia. Spotify wordt direct aangeleverd door label(s), dus zal wel kloppen?

avatar van Musico Pinjo
Off-topic maar:
Misschien een hele simpele tip bij de ", ', of geen aanhalingsteken discussie.
Kijk hierboven eens op de albumhoes!

Staat het gewoon op, en waarschijnlijk is bij drukken van de hoezen wel het door de artiest gekozen symbool gebruikt?

Dim
Mijn huisgenote begon meteen Gold on the ceiling te fluiten toen ze de keuken in kwam lopen. Ben je dan als band heel herkenbaar of niet vernieuwend? Ik vind dit zelf wel een aardige plaat, zolang ze inderdaad blijven rocken; hier en daar neigt het te veel naar blues en dan wordt het aardig saai.

avatar van Seroja
Albumtitel is inclusief haakjes. In de staat van the Black Keys werd nadat jarenlang geen doodstraf was uitgevoerd weer iemand op de elektrische stoel gezet (daar komt ook de albumhoes vandaan). Toen deze man zijn laatste woorden mocht zeggen, waren zijn enige woorden: “Let’s Rock”.

De albumtitel is dus een citaat.

avatar van Daglish
Vijf sterren voor mij!

avatar van legian
Hij doet ontzettend denken aan El Camino, zowel qua stijl, luchtigheid en speelduur. Helaas missen ze hier de enkele uitschieters die daar wel op stonden. Des al wel te plus is het een lekker album geworden, perfect voor het warme weer.

Of deze echt blijft hangen betwijfel ik ten zeerste, maar misschien dat ze volgend jaar alweer een vervolg uitbrengen. Voor de komende paar maanden zal deze in ieder geval nog regelmatig de revue passeren.

avatar van Fathead
Daglish schreef:
Vijf sterren voor mij!

Geen last van een negatief zelfbeeld volgens mij...

avatar van Mastroianni
The Black Keys kleuren hier wel erg netjes binnen de lijntjes. De echte inspiratie lijkt verdwenen. Tegenvaller!

avatar van Cor
Cor
Nou, tegenvaller vind ik een te groot woord, maar ze hebben spannender platen gemaakt. Aangename rock, leuke glamrock citaten. Gewoon lekker spelen is niet genoeg om een grote plaat te maken, maar leuk is het wel.

avatar van Ludo
voor de teksten hoef je in geen geval te luisteren.

Dim schreef:

Zo zie je. Veel oudere fans hoorden te weinig blues op deze plaat. Anderen vinden dit dus soms teveel naar blues neigen. Ik ben de gelukkige, want ik vind hun bluesrock en poprock beiden goed.

avatar van mjk87
Vind dit wel een beetje klinken als T-Rex.

avatar van WoNa
Nee, Let's Rock is geen 'El Camino', maar (gelukkig) ook geen 'Turn Blue'. Het is wel een plaat die mij na de eerste voorzichtige beluistering beter is gaan bevallen. Zeker omdat ik in die fase viel over de zoetsappige melodieën die weinig met "Let's Rock" te maken hebben.

Bij beluistering van de plaat met iets meer aandacht viel me op dat bijna alle songs heel rustig, maar ook weinig geïnspireerd beginnen om al vrij snel over te schakelen naar een veel aantrekkelijkere invulling, vaak gepaard gaand met een prima melodie en vele gitaarlijnen. Die prima melodie is wat ik niet terugvind op Dan Auerbachs soloplaat van vorig jaar. Dus is dat het deel wat Patrick Carney meeneemt naar de band? Een schop onder de kont van zijn partner om een stap extra te zetten of bewaart Auerbach zijn beste songs gewoon voor The Black Keys?

Het lijkt erop dat het duo meer als duo opereert op Let's Rock, met ondersteuning van een mooi soulful dameskoortje hier en daar. Daar moet dan wel de opmerking bij dat als The Black Keys alle gitaarlijnen live wil spelen er naast Auerbach zeker drie andere gitaristen moeten staan.

Dat alles daargelaten. Zowel titel als hoes zijn van toepassing. The Black Keys zijn terug na een stilte van vijf jaar, fully charged en met de uitnodiging om te rocken, beloftes die voldoende worden ingelost. Voor nu nog een conservatieve score van 3,5*, maar ik sluit een verhoging op korte termijn niet uit. Binnenkort in huis gaat mij meer vertellen.

Dit is een aangepaste versie van een Engelstalige post op WoNoBloG.