Sam Fender - Hypersonic Missiles (2019)

Label: Polydor

1. Hypersonic Missiles (3:57)
  2. The Borders (5:32)
  3. White Privilege (3:29)
  4. Dead Boys (3:23)
  5. You're Not the Only One (4:35)
  6. Play God (3:45)
  11. Call Me Lover (3:21)
  12. Leave Fast (3:44)
  13. Use [Live] (3:31)
avatar van blur8
Debuut Album oogt als een verzameling, geslaagde singels van afgelopen 2 jaar. (track 1 4 6 7 9 12).
Aangevuld met van concerten bekende songs (2 3 8 11), maar er ontbreken ook setlist-favo's (All Is on My Side). Maakt alles bij elkaar een [weinig nieuws onder de zon] zomer release. Nu maar hopen dat het totaalplaatsje meer is dan de optelsom.

avatar van Boris1
Knap debuut. The Boss meets Buckley, of zoiets..

avatar van coldwarkids
Boris1 schreef:
Knap debuut. The Boss meets Buckley, of zoiets..

Borders = The Killers + Bruce Springsteen

avatar van vincentcorjanus
Afgelopen lente live gezien in Nijmegen. Puik plaatje! Veel invloeden van Springsteen, maar dat is helemaal niet erg. Ik ben heel benieuwd wat hij nog meer gaat maken, het debuut is in ieder geval veelbelovend.

avatar van alpeko

Nah

avatar van alpeko
coldwarkids schreef:

Nah

Het is dat het niet is toegestaan hier maar ik zou Kink, maar ook The Guardian of Ptichfork kunnen quoten. In het bijzonder The Borders is overduidelijk geïnspireerd op... al zijn die dan weer geinsprireerd door The Boss.

avatar van joko150
Toch een halfje er bij gedaan want wat een heerlijke nummers staan hier toch op!

Dim
Ed Sheeran, Nothing But Thieves en The War On Drugs in een blender. Lekker hoor.

avatar van DjFrankie
Prachtig debuut met veel stijlen. Tekent de veelzijdigheid van deze man

avatar van jerome988
Dead Boys kwam net voorbij in mijn shufflelijst en ik dacht even dat het een Arcade Fire-klassieker was. Knappe muziek van Sam Fender.

avatar van -SprayIt-
Verslavend plaatje met sterke songs, mooie ontdekking uit de top 100 van het vorige jaar. Lekkere mix van stijlen, heerlijke productie, goed gedaan.

avatar van Thekillers87327
Hele leuke nieuwe indie rock band!
Je hoort duidelijk de invloeden van The Killers, Bruce en ook wel een beetje Keane.
Toch zijn ze ook wel vernieuwend en heeft hij ook wel echt een eigen geluid
De eerste helft is wel duidelijk beter dan de 2e.

Favs: The borders, Dead Boys en het openingsnummer

Hopen op meer snel!