Fat Windjacks - C U L T (2019)

Uitgebracht in eigen beheer

9. De Feel (3:09)
  10. Jacks (1:32)
  11. Pop Je Hoofd (4:22)
avatar van Rene1979
Beste album van NL bodem dat ik de laatste jaren gehoord heb! Classic album dit hands down!

avatar van overmars89
Rene1979 schreef:

Helemaal mee eens! Hip/Hop plaat van het jaar nu al!

avatar van overmars89
Quotable lines for days!!

avatar van Glaciers of Ice
Met beide heren eens. Waar ik me voorheen weleens ergerde aan de bijdrage van James is dat hier niet het geval. Hij heeft hier en daar simpele one-liners en throwbacks naar de jaren 90, maar het past goed in het geheel. Ook wel een héél onverwachtse combinatie van rappers, maar daar is op deze plaat helemaal niets van te merken. Vette verses, oldschool flows en beats, maar wel met een modern tintje. Beste album in jaren, maar ik moet toegeven ben niet zo op de hoogte wat er allemaal wordt uitgebracht qua hiphop in Nederland.

avatar van Delars
Sick!

avatar van Nr.4
Waar ik in het vorige decennium helemaal in de NL hiphop zat en ik alles wilde horen, live zien en veel albums kocht, zijn er nu nog hooguit drie releases per jaar die me boeien. Deze hoort daar in 2019 zeker bij. Keihard. Gewoon goed rappen over toffe beats en verder geen fratsen, pretenties of halfgare pogingen aan te sluiten bij wat nu populair is. Genieten dees.

avatar van Rene1979
Ik heb een hosseltje fopspenen voor al jullie zuigers!

avatar van Glaciers of Ice
Ongevraagd in me oor net Jehova's getuigen

avatar van Kos
Kos
Lekker oldskool.

avatar van Elohim
Heerlijke plaat, zeg, dit! Met Guy in België, deze mannen in Nederland ben ik redelijk positief over Nederlandstalige hiphop.
Die beatswitch op De Feel

avatar van jordidj1
Damn. Dit is lekker zeg.

Hoe ze elkaar afwisselen op Rae & Ghost, zo smooth dat je het eerst niet door hebt.

avatar van Dreten Bukgat
haast jullie voor de lp... (sinds 16:00 vandaag te pre-orderen)

C U L T | Fat Windjacks - fatwindjacks.bandcamp.com

avatar van Rene1979
Vinyl in the pocket maar 149 people!

avatar van thomzi50
Inderdad heel tof dat dit ook weer wordt gemaakt: een geluid dat je binnen NL-hiphop nu echt te weinig hoort. Helaas vind ik de uitvoering weinig sprankelend. Je hoort het plezier dat de mannen erin hebben, maar ik vind de punchlines vaak niet meer dan één keer leuk, de productie zelden echt goed en ik mis ook iets echt beklijvends, MC-wise of qua tracks. Nu vijf keer geluisterd, en er zit niets in wat ik heel graag of snel terug wil horen. Dat is toch, al met al, een vrij karige score. Voor een fijn, waardevol project, dat wel. Ruime 3*.