Fat Windjacks - C U L T (2019)

Uitgebracht in eigen beheer

9. De Feel (3:09)
  10. Jacks (1:32)
  11. Pop Je Hoofd (4:22)
Rene1979
Beste album van NL bodem dat ik de laatste jaren gehoord heb! Classic album dit hands down!

avatar van overmars89
Rene1979 schreef:

Helemaal mee eens! Hip/Hop plaat van het jaar nu al!

avatar van overmars89
Quotable lines for days!!

avatar van Glaciers of Ice
Met beide heren eens. Waar ik me voorheen weleens ergerde aan de bijdrage van James is dat hier niet het geval. Hij heeft hier en daar simpele one-liners en throwbacks naar de jaren 90, maar het past goed in het geheel. Ook wel een héél onverwachtse combinatie van rappers, maar daar is op deze plaat helemaal niets van te merken. Vette verses, oldschool flows en beats, maar wel met een modern tintje. Beste album in jaren, maar ik moet toegeven ben niet zo op de hoogte wat er allemaal wordt uitgebracht qua hiphop in Nederland.

avatar van Delars
Sick!

avatar van Nr.4
Waar ik in het vorige decennium helemaal in de NL hiphop zat en ik alles wilde horen, live zien en veel albums kocht, zijn er nu nog hooguit drie releases per jaar die me boeien. Deze hoort daar in 2019 zeker bij. Keihard. Gewoon goed rappen over toffe beats en verder geen fratsen, pretenties of halfgare pogingen aan te sluiten bij wat nu populair is. Genieten dees.

Rene1979
Ik heb een hosseltje fopspenen voor al jullie zuigers!

avatar van Glaciers of Ice
Ongevraagd in me oor net Jehova's getuigen

avatar van Kos
Kos
Lekker oldskool.

avatar van Elohim
Heerlijke plaat, zeg, dit! Met Guy in België, deze mannen in Nederland ben ik redelijk positief over Nederlandstalige hiphop.
Die beatswitch op De Feel

avatar van jordidj1
Damn. Dit is lekker zeg.

Hoe ze elkaar afwisselen op Rae & Ghost, zo smooth dat je het eerst niet door hebt.

avatar van Dreten Bukgat
haast jullie voor de lp... (sinds 16:00 vandaag te pre-orderen)

C U L T | Fat Windjacks - fatwindjacks.bandcamp.com

Rene1979
Vinyl in the pocket maar 149 people!

avatar van thomzi50
Inderdad heel tof dat dit ook weer wordt gemaakt: een geluid dat je binnen NL-hiphop nu echt te weinig hoort. Helaas vind ik de uitvoering weinig sprankelend. Je hoort het plezier dat de mannen erin hebben, maar ik vind de punchlines vaak niet meer dan één keer leuk, de productie zelden echt goed en ik mis ook iets echt beklijvends, MC-wise of qua tracks. Nu vijf keer geluisterd, en er zit niets in wat ik heel graag of snel terug wil horen. Dat is toch, al met al, een vrij karige score. Voor een fijn, waardevol project, dat wel. Ruime 3*.

thomzi50 schreef:

Neem een Rennie

avatar van jordidj1
Dreten Bukgat schreef:
haast jullie voor de lp... (sinds 16:00 vandaag te pre-orderen)

C U L T | Fat Windjacks - fatwindjacks.bandcamp.com

Heb je ‘m al binnen?

avatar van Silky & Smooth
Kreeg gister mail dat de vinyl release date uitgesteld is i.v.m. productieproblemen

avatar van ThingMan
Net een nummer gehoord, Rae & Ghost, klinkt wel heel goed. Dit wil wel hebben. Vind Nosa ook een zeer goede rapper.

Silky & Smooth schreef:

Heb geen bericht gezien...en ook nog geen plaat dus...had je er zelf om gevraagd?

Ondertussen hebben ze wel nog een trackje gedropt ter ere van de verjaardag van Hiphop In Je Smoel.
Hier worden we stil van: Fat Windjacks eert 'HIJS' met cadeau in audiovorm - hiphopinjesmoel.com

avatar van Silky & Smooth
Nee, kreeg deze mail via Bandcamp:

Aan iedereen die onze vinyl besteld heeft, enorm bedankt voor de support en weet dat het vinyl er aan komt. We waren voor deze plaat op vinyl in zee gegaan met een partij die in het verleden goed werk geleverd had voor het drukken van cd’s voor ons als losse artiesten. Oa James x Soulution - Eerstelingen CD. Dat was top. 600 stuks die we zo kwijt waren.

Echter laten ze nu behoorlijke steken vallen momenteel mbt de levering van CULT vinyl.

Wij zijn al vanaf twee maanden terug volle kracht aan het werk om te zorgen dat ze gaan leveren aan ons in korte tijd maar af en toe lijkt het trekken aan een dood paard.

Linksom of rechtsom komt de vinyl er zeker.

Desnoods bestellen we het bij een andere partij maar dat gaat ons veel geld kosten aangezien we deze eerste bestelling al in juni betaald hadden. Maar goed, liever dat dan dat we jullie nog langer moeten laten wachten.

Wij kunnen jullie meedelen dat we al druk bezig zijn met album 2 van Fat Windjacks en we hebben een partner gevonden die ons gaat assisteren op het label CULT recordings. Binnenkort meer daar over. Tevens hebben we al een directe lijn uitstaan met een vinyl perserij in Nederland zodat we met 100% garantie kunnen zeggen dat jullie bij de volgende orders niet langer te hoeven wachten.

We houden jullie op de hoogte. Als er vragen zijn of adres wijzigingen in de tussentijd neem contact op met ons.

-Fat Windjacks
(Soulution, James, Nosa en Tenshun)

avatar van Nr.4
Ah thanks, heb 'm wel besteld, maar geen mail gehad, we wachten gewoon nog even af.

avatar van thomzi50
Rene1979 schreef:

Neem een Rennie

Altijd fijn, inhoudelijke respons. Zojuist mijn portie besteld.

avatar van Glaciers of Ice
Ondanks dat ik wel een liefhebber ben van deze plaat kan ik wel begrijpen wat thomzi probeert duidelijk te maken. Het moet je maar net liggen. Tegenwoordig wordt er aardig veel gemaakt wat op elkaar lijkt, dan is een throwback in een modern jasje wel verfrissend. De teksten zijn wel tof en grappig, maar nergens heel erg hoogstaand. Ik vind de chemie tussen de heren en de sound bepalend voor mijn eindoordeel.

avatar van -SprayIt-
Geen hoge dunk, net als rolstoelbasketbal.

Er wordt flink genamedropt, veel oldskool mcs en albums worden genoemd. Fijne beats, ok flow, leuke plaat.

avatar van zaaf
valt mij niet mee, mss door de hoge verwachting. later nog maar eens...

avatar van Johnny Marr
Onnederlands goed dit. Shout outs naar jordidj1 enzo.

avatar van martintenhoove
Leuke plaat een van de betere nederlandse hiphop .
album van 2019 de teksten zijjn on point en producties.
zijn om van te smullen mooie samples ook en de stijl.
doet me denken aan the alchemist en daringer en is ouderwetse .
hiphop maar dan moderner

avatar van Johnny Marr
Volle mep. Absoluut meesterwerk.