Tyler, the Creator - IGOR (2019)

Hip-Hop / Soul
Label: Columbia

1. IGOR'S THEME (3:20)

met Lil Uzi Vert

2. EARFQUAKE (3:10)

met Playboi Carti

3. I THINK (3:32)

met Solange

4. EXACTLY WHAT YOU RUN FROM YOU END UP CHASING (0:14)

met Jerrod Carmichael

5. RUNNING OUT OF TIME (2:57)
  6. NEW MAGIC WAND (3:15)
  7. A BOY IS a GUN* (3:30)
  8. PUPPET (2:59)

met Kanye West

9. WHAT'S GOOD (3:25)
  10. GONE, GONE / THANK YOU (6:15)
  11. I DON'T LOVE YOU ANYMORE (2:41)
  12. ARE WE STILL FRIENDS? (4:25)
avatar van MeesBowieFan1
hele goede sound en vette gozer!!

avatar van lowieke
Ongelooflijk mooie plaat. Punt. Begin tot eind raakt, wel als je het van begin tot eind draait zonder afleiding.

Ik heb, afgezien van A moon shaped pool, nooit direct 5 gegeven. Maar hier kan ik niet om heen.

avatar van Johnny Marr
lowieke schreef:

Ik heb, afgezien van A moon shaped pool, nooit direct 5 gegeven.

Leugens. En Dogrel, Carrie & Lowell en The King of Limbs dan? Schitterende plaat wel ja.

avatar van Flipm0de
Wat een bazen album van Tyler

Van het begin tot het eind is dit echt genieten met als uitschieters de eerste en laatste track.

avatar van MeesBowieFan1
absoluut heerlijk plaatje dit. puur experimenteel en pakkend vanaf begin tot eind

avatar van davevr
Beest van een plaat. Zo'mooi

En fuck die productie is zo goed, Kanye is een beest, die heeft toch zo zijn impact en dat hoor je aan deze plaat.

Hip hop is tegenwoordig toch 1000 x meer opwindend dan rock

avatar van Silky & Smooth
Kanye West heeft niks geproduceerd. Of heb je het over zijn gastverse?

avatar van lowieke
Eindelijk de fysieke release gekregen van 1 van mijn favoriete platen. Inclusief nummer 'boyfriend' op de A kant... goede toevoeging die meer rust in het gehele plaatje geeft.

avatar van vinylbeleving
Ik wil dit zo graag goedvinden, maar merk steeds halverwege de plaat dat ik IGOR qua productie heel tof vind, maar moeite heb met de zangstem van Tyler. Hoewel z'n zeurderige en valse manier van zingen goed past binnen het concept van de plaat, gaat ik me er na verloop van tijd toch aan irriteren. Daarnaast vind ik de eerste paar nummers erg goed, en daarna wordt het wat wisselvalliger. Ik denk dat Tyler ons binnen een paar jaar verrast met zijn meesterwerk. IGOR is dat wat mij betreft nog niet.