Aafke Romeijn - M (2019)

1. Proloog (4:06)
  2. 10.20 (5:16)
  3. A15 (4:44)
  4. Ze Zeggen (3:21)
  5. Een Heel Klein Beetje Oorlog (4:09)
  6. Alpha (3:24)
  7. Fuga (3:21)
  8. Elf (4:17)
  9. Kleurstof (3:50)
  10. Corolla (3:48)
  11. Ameland (4:11)

met Spinvis

12. Interlude 2040 * (0:45)
  13. Spoiler * (3:42)
  14. Zwemdiploma's * (3:42)
avatar van AstroStart
Elf keer een schot in de roos, als je het mij als fan vraagt. Fraaie ballads en downtempo songs als Een Heel Klein Beetje Oorlog en A15 worden afgewisseld met energieke elektropop. Positief is dat ieder nummer een eigen geluid heeft: zowel qua stijl als de manier waarop Romeijn zingt. Hoogtepunten nummer 5, Ameland (de samenwerking met Spinvis) en Corolla. Het is jammer dat dit album niet in fysieke vorm te koop is, want een fysieke release is absoluut verdiend.

Tranen hier bij Ameland wanneer de klarinet ten tonele verscheen..Er is meer dan Eefje. Geef ons Aafke de verdiende aandacht.

Magick1
Een Heel Klein Beetje Oorlog is een cover van Noordkaap

avatar van Grecio
Zitten best wat mooie nummers tussen. Maar ik weet echt niet wat ik met nummers als "Alpha" en "Fuga" moet.

avatar van Ludo
blijkt mijn favo een cover, hm. Vindt het geluid wat minder dan vorige platen, maar de teksten zijn raak als altijd. Nummer met Spinvis (en het nummer met vocoder) ook fijn.

avatar van AstroStart
Inmiddels is de cd uit met bonustracks. Zeer de moeite waard.

avatar van dynamo d
Steengoed album van Aafke Romeijn met als hoogtepunten A15, Proloog, Corolla, Elf en Ameland.

Begrijp niet helemaal waarom Spinvis als gastartiest wordt opgevoerd bij Ameland omdat hij zelfs niet op de album credits staat. Het klopt dat hij meezingt op dit nummer maar ik dacht er op MuMe regels waren voor de vermelding (?)

avatar van vigil
Normaal pakt Aafke me direct in maar bij dit album duurde dat wat langer. Het is best een somber/rustig album (voor mij in t algemeen verder geen enkel probleem, sterker nog...) en dat moest blijkbaar in dit geval wat indalen.

Verder is het wel lekker dat ik nu direct een pasklaar antwoord heb zodra iemand mij vraagt wat mijn favoriete Spinvis nummer is.

avatar van luigifort
Bagagedrager?

avatar van vigil
luigifort schreef:
Bagagedrager?

Bijna, al kan je er wel fietsen