Cassius - Dreems (2019)

Frankrijk
Electronic / Dance
Label: Love Supreme

1. Summer (3:00)
  2. Nothing About You (4:19)

met John Gourley

3. Vedra (2:36)
  4. Fame (4:08)
  5. Don't Let Me Be (3:43)

met Owlle

met Owlle, Luke Jenner en Joe Rogers

10. Calliope (6:03)
  11. W18 (5:40)

met Vula Malinga

12. Walking in the Sunshine (5:17)

met Owle

avatar van E-Clect-Eddy
De laatste met mede-oprichter Zdar want die viel (of stapte?) donderdag uit het leven, een dag voor de release van dit album.

Luchtig zorgeloos geluid, Funky House, dansbaar en heel geschikt voor deze zomerse dagen. Een scherp contrast dus met wat er mogelijk in het hoofd afspeelde van één van de bandleden. Tenzij hij echt een ongeluk heeft gehad.

Is Walking in the Sunshine bewust tot laatste track gekozen? Op zonlicht kan je niet lopen... dan val je.

Voor een dansalbum is 50 minuten eigenlijk aan de lange kant, maar voor de fans van Zdar dan weer fijn. Zou dit album zo achter de nieuwe van The Chemical Brothers kunnen draaien, al heeft die meer pit en variatie.

Deze laatste van Cassius is niet slecht. Ken weinig complete albums van deze act dus kan het verder niet in hun discografie plaatsen. Geen slecht slotakkoord(!?) voor deze act maar zal waarschijnlijk slechts ergens onderin mijn album Top 100 jaaroverzicht nestelen.

Bonustrack: Dreems [Continuous Mix] laat ik voor wat het is.

De singles: Don't Let Me Be / Rock Non Stop / Cause Oui! / Calliope

Favoriete nummers: Don't Let Me Be + Chuffed

avatar van Arrie
E-Clect-Eddy schreef:

Dat is wel erg vergezocht. Er staat 'in the sunshine', niet 'on the sunshine'.

Daar heb je gelijk in

avatar van E-Clect-Eddy
Rock Non Stop klinkt geïnspireerd door Basement Jaxx, erg lekker.

avatar van Eis-T
fijne plaat, Zdar had een feilloos gevoel voor esthetiek.