Knocked Loose - A Different Shade of Blue (2019)

Label: Pure Noise

1. Belleville (3:16)
  2. Trapped in the Grasp of a Memory (3:53)
  3. A Serpent's Touch (3:02)

met Emma Boster

4. By the Grave (3:05)
  5. In the Walls (3:02)
  6. Guided by the Moon (3:48)
  7. Mistakes Like Fractures (3:39)
  8. Forget Your Name (2:42)

met Keith Buckley

9. Road 23 (2:21)
  10. ...And Still I Wander South (3:42)
  11. Denied by Fate (2:23)
  12. Misguided Son (3:15)
avatar van Don Cappuccino
Knocked Loose stimuleert mensen nog steeds om de huiskamermosh te brengen, maar klinkt ook een stuk ''volwassener'' op zijn tweede plaat. Laugh Tracks was een heerlijke rechtse in je smoel, maar weinig dynamisch. A Different Shade of Blue behoudt de pissige energie van zijn voorganger, maar gaat veel dynamischer te werk. Het valt me op dat de sound vrij duister is, met zelfs best wel wat invloeden van deathmetal, doom en sludge (met de omineuze Hanneman-loopjes), waar je mij heel erg blij mee maakt. Daarmee doet de sound van deze plaat mee denken aan het debuut van Jesus Piece van vorig jaar. Nog geen beoordeling, maar dit is in ieder geval een ferme stap vooruit voor Knocked Loose.