Ty Segall - First Taste (2019)

Label: Drag City

1. Taste (3:36)
  2. Whatever (4:24)
  3. Ice Plant (3:33)
  4. The Fall (2:57)
  5. I Worship the Dog (3:34)
  6. The Arms (3:30)
  7. When I Met My Parents Pt. 1 (1:03)
  8. I Sing Them (2:39)
  9. When I Met My Parents Pt. 3 (2:15)
  10. Radio (3:50)
  11. Self Esteem (5:03)
  12. Lone Cowboys (4:32)
avatar van VladTheImpaler
Heeft toch vrij lang geduurd voordat er weer een echt nieuw album van Ty komt . Eerste nummer Taste is al uitgebracht; Ty Segall "Taste" (Official Music Video) - YouTube. Iets meer fuzz/distortion voor mijn gevoel dan afgelopen platen.

avatar van koosknook
Yep, lang geduurd en ook niet erg productief.

avatar van perlon
Dit album heeft een kleine maand geleden kort op Amazon en Apple Music gestaan, en is toen ook op diverse andere plaatsen opgedoken.
Sneu voor Ty, want het is een van zijn sterkere albums geworden.

perlon schreef:
Sneu voor Ty, want het is een van zijn sterkere albums geworden.

Ach ik denk dat ie wel genoeg andere pareltjes heeft verkocht en laat hem aub eens naar Nederland komen voor een optreden!. Hij blijft maar plakken daar in Amerika.

avatar van perlon
Banjo schreef:

In Oktober staan er 2 optredens gepland in de Patronaat te Haarlem. De enige dag wordt Melted integraal uitgevoerd, de volgende dag Manipulator.

avatar van Banjo
Mooi zo ik ga naar zijn Ty Segall - Melted (2010) uitvoering! maar die duurt ook maar 30 minuten.... Dus ik verwacht nog wat andere stevige nummers achter dat half uur aan, om de zaal even los te gooien!..

VladTheImpaler schreef:
Iets meer fuzz/distortion voor mijn gevoel dan afgelopen platen.

Daar moet het ook weer meer heen naar mij idee... dat dromerige en Beatles achtige dat vind ik sneller vervelen. En een Fuzz 3 zou geweldig zijn....

Je hebt overbodige albumtracks, en dan heb je Ice Plant

Leg uit Repelstefan...
En is Self Esteem een cover van The Offspring ?

avatar van repelstefan
Ik vind het echt een hele rare track i.c.m. die zinloze eerste 40 seconden. Gelet op de opener en als hij dat geluid aanhoudt kan ik me niet voorstellen dat deze lekker er tussen valt op de derde plek, maar dat is afwachten. Het voelt meer als een bonustrack. Ik ga hem in elk geval skippen want het is is wat mij betreft een weinig geslaagd nummer. De zang is goed. Dat is alles. Zo? ?

avatar van Banjo

Ik wilde hem op plaat bestellen in mijn platen zaak maar die vroeg er ook 32 euro voor!
Dat gaat mij te mal hoor..

Banjo schreef:

Dat gaat mij te mal hoor..

De cassette zag ik voor 10 pond .

Eerste luisterbeurt klinkt niet gek overigens. Valt genoeg te ontdekken. Toch knap om interessant te blijven met zo'n releasetempo. En dan klinkt zo'n Ice Plant in het geheel ineens minder vreemd, en past het beter. Gek eigenlijk hoe losse nummers in een album als geheel genomen het veel beter kunnen doen. Al zal het nog niet mijn favoriete nummer worden

avatar van koosknook
Ty Segall flikt het weer om een total andere sound neer te zetten. In tegenstelling tot velen hier, kan ik dit album prima diggen.. Avontuurlijk album.

avatar van Supersid
Lang niet zijn beste, en dat werkt denk ik wat tegen hem. Goeie plaat, maar er zijn er velen beter.