Temples - Hot Motion (2019)

Label: [PIAS]

1. Hot Motion (5:48)
  2. You're Either on Something (3:47)
  3. Holy Horses (3:05)
  4. The Howl (4:25)
  5. Context (3:40)
  6. The Beam (3:06)
  7. Not Quite the Same (5:12)
  8. Atomise (3:52)
  9. It's All Coming Out (3:48)
  10. Step Down (4:05)
  11. Monuments (4:27)
avatar van VladTheImpaler
Eerste single Hot Motion vind ik zowaar een lekker nummer.

avatar van blur8
Ook goedgekeurd die 2de. Meer terug naar sound van debuutalbum.. Goede gedachte jongens, want 2de album bleek beperkt houdbaar.

avatar van Osiris Apis
You're Either on Something vind ik een leuk nummer. Hot Motion vind ik iets minder, maar niet slecht.

avatar van blur8
Geen vernieuwingsdrang, gewoon een leuk consoliderend album. Van voor naar achter luistert het lekker weg. Ik heb nergens irritatiepunten. Gelukkig minder hoog gezongen dan vorige worp en meer samenzang lijkt het.
Van de nieuwe songs valt Atomise positief op door goedgekeurde dynamiek. Beetje jammer van die rommelige Fade, terwijl ik de indruk had dat nummer nog niet af was.
Not Quite the Same is terecht een van de songs boven de 5min, vooral de de vuile gitaarsolo..

avatar van VladTheImpaler
blur8 schreef:

Ik heb hetzelfde gevoel bij deze plaat. Van het vorige album Volcano was ik niet zo weg door de te aanwezige synthesizers. Deze sluit weer wat meer aan bij de sound van het debuut, al staan er hier niet zulke sterke songs op als op die plaat. Ik ben wel benieuwd naar hoe lang Temples het vol kan houden, want ik heb het gevoel dat de belangstelling voor de band niet echt meer is gegroeid na dat eerste album, en dit album gaat ze daarbij ook niet echt helpen ben ik bang.

avatar van Cor
Cor
Tja, spelen kunnen ze wel, maar de liedjes zijn zo saai en eenvormig. Beetje ene oor in, ........ enz. Op de eerste plaat was het geluid nog wel wat vernieuwend (hoewel retro), maar dat is er ook wel af. Gewoon niet interessant genoeg.