The Sheer - The Keyword Is Excitement! (2004)

Label: Universal

1. Something New (3:25)
  2. Love Is the Law (A Tune for Lune) (2:39)
  3. Something to Say (3:19)
  4. Stay Awake (4:35)
  5. It Only Gets Better (3:43)
  6. The Goodtimes (3:00)
  7. Strangelove (4:04)
  8. Right Now (4:17)
  9. She Knows (4:05)
  10. My Window (4:51)
  11. Set Your Smile on Fire (3:49)
  12. You Are Mine (3:25)
  13. You've Got It All (3:12)
Bob Cremers
Morgen is het zover dan ga ik naar de Sheer.

Bob Cremers
Was een mooie concert van de sheer, echt top, en trouwens de tweede album staat nog niet op Musicmeter.

ze komen toch uit haarlem?? komt er nog iets moois uit onze stad.....

The Sheer komt uit Haarlem, ja.

soeperman87 schreef:
The Sheer komt uit Haarlem, ja.

En ze hebben op Sancta Maria gezeten.
Kwam ik toevallig achter bij een schoolreünie een paar weken geleden.

avatar van FunkStar
Echt een hele goeie CD dit. Heb hem al een hele tijd hoor, maar telkens als ik hem weer luister vind ik 'm weer helemaal geweldig. Met de hits, Something To Say, It Only Gets Better en Right Now.

avatar van Gretz
Debuut is beter dan haar opvolger, maar de singles zijn van een niveau dat een stuk hoger ligt dan de rest van de CD. Something to Say en It Only Gets Better zijn de enige liedjes die ik nog wel eens vaker wil luisteren. Catchy en vrolijk. 3*

Gretz schreef:

ik vind de 2e cd toch beter, daar zijn alle liedjes wat swingender maar over de niveauverhouding singles tot de rest ben ik het wel eens: 3,5*

avatar van Shelter
Lekker albumpje!
Favoriete tracks:
Stay awake en She knows...

Mephistory
Ik heb hem.... met handtekening!!!!

avatar van starsailor
weinig excitement....
nederbritpop voor kleuters 2*

Geef mij maar Love is the Law van the Seahorses.

Wat een verschrikkelijk artwork, misschien wel de slechtste die ik ooit heb gezien.
Vorig jaar heb ik ze hier in Zwolle live zien spelen, de energie spat er van af. Al werd dat toen nog overtroffen door The Infadels die daarna optraden.
Er zijn betere nederlandse bands!

13-in-een-dozijn muziek

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Live gezien in jawel 2004.
Prima live band die hun hele debuut album speelde.
Energie spatte er letterlijk vanaf. Later uit het oog verloren, zie nu dat ze nog 2 cd's hebben uitgebracht.

Stay Awake is toch alvast een heerlijk nummertje.