Charli XCX - Charli (2019)

Label: Atlantic

1. Next Level Charli (2:37)
  2. Gone (4:06)

met Kim Petras en Tommy Cash

6. Warm (3:45)

met HAIM

7. Thoughts (3:11)
  8. Blame It on Your Love (3:11)

met Lizzo

9. White Mercedes (3:23)
  10. Silver Cross (3:28)
  11. I Don't Wanna Know (3:05)
  12. Official (3:04)
  13. Shake It (4:35)

met Big Freedia, CupcakKe, Brooke Candy en Pabllo Vittar

14. February 2017 (2:33)

met Clairo en Yaeji

15. 2099 (3:25)

met Troye Sivan

avatar van Ataloona
Ik keek eigenlijk best wel erg uit naar het nieuwe album van Charli XCX, maar het eindproduct blijkt toch een aardige teleurstelling. 'Less is more' had hier eenvoudig toegepast kunnen en moeten worden. Denk de helft van de plaat weg (er staan nogal wat inferieure songs op) en je hebt een prima EP van 25 minuten vol goed geproduceerde pop anthems. En dat EP-formaat blijkt toch ook een formaat waarop ik Charli veel beter trek dan op een album van volle lengte. 50 minuten naar dit hyper-de-hyper cybergeraas luisteren is wat te veel gevraagd - als je het mij vraagt. De aandachtsboog raakt op een gegeven moment aan flarden wanneer elke song nog weer 'epischer' moet zijn dan de andere en dan blijken er tegen het einde van het album ook wel een aantal songs weinig van elkaar onderscheidend. De plaat schiet misschien wel iets té hard uit de startblokken met 4 klasse songs en die pikstart komt het niet meer te boven. Hoe het ook zij - ik kijk meer uit naar haar volgende EP of mixtape.