Status Quo - Backbone (2019)

geen stemmen

Label: earMusic

1. Waiting for a Woman (4:27)
  2. Cut Me Some Slack (4:21)
  3. Liberty Lane (3:42)
  4. I See You're in Some Trouble (3:46)
  5. Backing Off (4:11)
  6. I Wanna Run Away with You (3:23)
  7. Backbone (3:03)
  8. Better Take Care (3:34)
  9. Falling Off the World (3:28)
  10. Get Out of My Head (3:24)
  11. Running Out of Time (3:28)
  • vanaf vrijdag 6 september te koop
avatar van djrobvansoest
Een nieuwe Quo, de eerste zonder Parfitt.. Het zal even wennen worden maar van mij mogen ze. Ik vind Quo met Malone op slaggitaar prima te pruimen en live staat het nog steeds allemaal als een huis. Ik ben zelfs wel toe aan een nieuw album. In Strijen (Strijen Rocks) hoorde ik al de live versies van Cut Me Some Slack en Liberty Lane en ik vind beide meer dan prima. Verfrissend, lekker en heel fijn om weer even wat nieuws te horen. Ik verwacht veel van dit 33e Quo album. Gezien Rossi zijn ‘country uitstapje’ met ‘We Talk Too Much’ al heeft kunnen maken kon deze weleens gaan knallen. Het nummer Backbone bevat overigens de riff die Rossi al jaren voor Down Down inzet tijdens de live set. Het duurt nog even maar van mij mag het nu al september zijn. Parfitt mag dan niet meer onder ons zijn maar ik denk dat hij wel trots kan zijn op deze formatie, op Malone en wellicht ook nog wel op de nieuwe tracks..

Ik kijk erg uit naar dit album. Nieuwe nummers klinken veelbelovend. Als groot fan van Francis Rossi als componist vond ik zijn laatste solo album geweldig , Heb dus hoge verwachtingen. Ik hoop trouwens dat hij beide zaken zo lang mogelijk blijft doen.

Twee nieuwe nummers zijn inderdaad live voortreffelijk. Was er in Strijen alweer voor het 48ste jaar bij. Sinds 1971 met Quo muzikaal onderweg. Had toch niet verwacht dat er na Rick Parfitts overlijden een nieuw album zou komen. Het nummer ‘ Better Take Care’ komt van het album Rolling Home van John David, een album waar al heel veel nummers zijn gebruikt voor Quo-albums. Het beste nummer ‘Everbody Knows How To Fly’ staat overigens op het afwisselende en emotionele afscheidsalbum van Parfitt getiteld ‘ Over and Out’. Het nieuwe album wordt trouwens uitgegeven in veel varianten. Ik koop het digipack met twee bonustracks Crazy, Crazy en Face The Music. Ben benieuwd naar de totale cd.