Declan Welsh & The Decadent West - Cheaply Bought Expensively Sold (2019)

Label: ModernSky

1. No Fun (2:52)
  2. Absurd (3:37)
  3. How Does Your Love (3:33)
  4. Turn Me On (3:54)
  5. New Me and You (3:04)
  6. Be Mine (4:50)
  7. Do What You Want (3:51)
  8. Different Strokes (3:15)
  9. People Let You Down (3:39)
  10. The Dream (2:52)
  11. Never Go Home (3:12)
  12. Times (9:05)
avatar van blur8
Afkomstig uit Glascow, Schotland en dat wordt niet onder de stoel geveegd. Dus er wordt in Schots accent gezongen. Nog niet zo lang geleden gewoon SingerSong, maar gelukkig nu met een band om zich heen verzameld. Op basis van vorige EP en recente singles ben ik fan van de deze jonge honden rock.

avatar van koosknook
Hier kijk ik zeker naar uit, singles zijn in ieder geval prima!

avatar van blur8
Heerlijk geslaagd album vol Jonge honden Rock.
Eerst hebben we 4 onverminderd lekkere singels (1,2,3,8) dan 4 tracks waar net wat meer variatie wordt gezocht en die ik direct het meest geslaagd vind (6,7,9,10). en OK, er staan ook een paar gemiddelde songs op maar die brengen gemiddelde echt niet naar beneden hoor.

De hoogtepunten:
The Dream: Ongekent krachtige rock explosie met een hoeveelheid dynamiek die mij zeer aanspreekt.
Do What You Want: in heerlijk Schots accent gezongen. Topsong
Be Mine: Zie je wel ze kunnen ook een ballade maken.
People Let You Down: geslaagde combi ongecompliceerd lekker klinkende gitaren.

Conclusie: Declan kom maar snel naar de lage landen.