KAZU - Adult Baby (2019)

Label: Adult Baby

1. Salty (5:07)
  2. Come Behind Me, So Good! (4:04)
  3. Meo (5:21)
  4. Adult Baby (5:26)
  5. Place of Birth (1:53)
  6. Name and Age (3:29)
  7. Unsure in Waves (5:26)
  8. Undo (5:44)
  9. Coyote (5:18)
avatar van E-Clect-Eddy
KAZU in de nieuwe alias van Blonde Redhead zangeres Kazu Makino.

De eerste single was Salty en de tweede Meo, geen dromerige Indie Rock van Blonde Redhead's laatste EP. Het is meer sfeervolle Elektronische Pop.

avatar van E-Clect-Eddy
De intro van Meo doet sterk denken aan bepaalde nummers van Sol Seppy op haar album The Bells of 1 2 (2006), zelfs de klanken op het synth-orgeltje lijken overgenomen plus de manier van ingetogen dromerig zingen. Na 3,5 minuten verandert het karakter enorm en mede door het koperwerk en percussie wordt het licht bombastisch.

Zolang Sol Seppy niet haar nieuwe album officieel uitbrengt (alleen te bestellen via haar eigen site) is KAZU een prima alternatief.

avatar van E-Clect-Eddy
Het geluid van dit album ligt in het verlengde van haar werk op de laatste EP van Blonde Redhead - 3 O'Clock (2017).

Alleen dit klinkt meer ingetogen, meer experimenteel, meer Downtempo en ook gewoon iets minder spannend. Die EP klonk heerlijk, Dream Pop vooral voor laat op de avond. Dit album gaat meer de kant op van het werk van Jenny Hval en de al eerder genoemde Sol Seppy.

Ik hou wel van de stem en manier van zingen van Kazu Makino maar liever toch nog iets meer spanning zoals op die laatste Blonde Redhead EP en meer pakkende teksten, dit laatste vind ik nog de grootste handicap. Juist omdat het tempo laag ligt en er veel ruimte is voor de zang.