Amber Run - Philophobia (2019)

Label: Easy Life

1. Leader Countdown (0:42)
  2. Neon Circus (3:36)
  3. No One Gets Out Alive (3:37)
  4. What Could Be as Lonely as Love (3:56)
  5. Carousel (2:51)
  6. Affection (4:31)
  7. Medicine (4:29)
  8. I Dare You (4:37)
  9. The Darkness Has a Voice (3:30)
  10. Entertainment (2:56)
  11. Worship (3:57)
avatar van blur8
What Could Be as Lonely as Love is meest atypische AmberRun Single Yet. En staat terecht bijna op het eind van de actuele setlist . Zanger Joe riep in de Melkweg dat album 3 hun beste is geworden en alle voortekens wijzen daar inderdaad op. Vorige 2 noemde ie zelf "aardig" en kan het dus alleen maar erg men m eens zijn.
De 5 vooruitgeschoven tracks zijn veelzijdig en kennen nu al meer overtuiging dan al het oudere werk.
gaat dus goed komen.....

avatar van coldwarkids
Sterk staaltje werk, dat wel! De nummers zitten goed in mekaar. Veel variatie in de nummers. Composities veel sterker in mekaar dan het eerste album. Of het nou beter is dan hun eerste dat durf ik niet te zeggen. Die platen zijn niet te vergelijken.

avatar van WoNa
Sterk gespeeld, maar alles bij elkaar heel erg veel leentjebuur bij bekendere, maar niet per sé betere bands. Het enorme verschil tussen nummers zorgt voor een matige flow van het album. Een aantal nummers steekt er goed bovenuit. 'I Dare You' en 'Neon Circus' bijvoorbeeld, maar andere halen het niveau weer naar beneden. Tussen een 2,5 en 3 ***. Waarbij ik nogmaals opmerk dat ik vrijwel geen nummer kan horen zonder te denken, o, dat is die band of die artiest. Dat is op zich niet erg, maar kan ook hinderlijk zijn, afleiden. Dat is zeker het geval op dit album. Voor nu het voordeel van de twijfel, omdat het muzikaal zeker goed in elkaar zit. Wel vrees ik dat het een gevalletje van Philophobia gaat worden tussen het album en ik.

Het bovenstaande is een bewerking van een Engelstalige post op WoNoBloG.