M83 - DSVII (2019)

Frankrijk
Pop / Electronic
Label: Mute

1. Hell Riders (6:47)
  2. A Bit of Sweetness (3:36)
  3. Goodbye Captain Lee (2:25)
  4. Colonies (4:37)
  5. Meet the Friends (3:02)
  6. Feelings (3:55)
  7. A Word of Wisdom (1:42)
  8. Lune de Fiel (3:43)
  9. Jeux D'Enfants (2:08)
  10. A Taste of the Dusk (3:51)
  11. Lunar Son (2:45)
  12. Oh Yes You’re There, Everyday (5:05)
  13. Mirage (2:46)
  14. Taifun Glory (3:14)
  15. Temple of Sorrow (7:04)
  • vanaf vrijdag 20 september te koop
avatar van E-Clect-Eddy
Op zijn eigen website ilovem83.com wordt de context van dit album beschreven inclusief wat allemaal als inspiratie diende: videospellen, films, muziek. We hoeven geen Pop album te verwachten dat zal voor vele fans van het eerste uur welkom nieuws zijn.

De hoes deed mij als eerste herinneren aan de film Dune (met muziek van Toto en een nummer van Eno)

avatar van Premonition
E-Clect-Eddy schreef:

Lijkt op deze.

avatar van E-Clect-Eddy
De opvolger van Digital Shades Vol 1... uit 2007.

Zeg, dat randje aan de bovenkant van de hoes dat kan toch niet correct zijn?

avatar van coldwarkids
Balen.. nog steeds geen nummer vrijgegeven

avatar van E-Clect-Eddy
De video-versie is 2 minuten langer dan de single / album versie.

Zie ook dat het randje dat op de top van de hoes zat verdwenen is.

Temple Of Sorrow is een nummer met 2 gezichten, deel 1 sober, ambient en deel 2 filmisch bombastisch. De laatste 3 minuten spreken me meer aan. In de video komt er nog een spoken word gedeelte in / aan de outro.

Ik hoop wel dat er ook nummers komen met zang.

avatar van GrafGantz
Oh wat stom, kom er nu pas achter dat de titel gewoon een afkorting is van Digital Shades Vol. II. Hoe heb ik dat nu weer kunnen missen

Volume I was geen hoogvlieger in het M83 oeuvre, dus ik hoop dat er verder niet al te veel overeenkomsten zullen zijn.

avatar van coldwarkids
Ai ai ai, Een misser wat mij betreft. Temple Of Sorrow komt echt niet in de buurt van het eerdere werk en ook niet van Digital Shades Vol.1 Maar goed we hebben hoop op beter. O maar ik zie dat dit het laatste nummer op de plaat is. Eerder afzetten dus

avatar van E-Clect-Eddy
Lune de Fiel is ook uitgebracht, meer uptempo en symfonisch.

Ook deze komt met een video, en vrij rap achter de vorige single.