M83 - DSVII (2019)

Frankrijk
Pop / Electronic
Label: Mute

1. Hell Riders (6:47)
  2. A Bit of Sweetness (3:36)
  3. Goodbye Captain Lee (2:25)
  4. Colonies (4:37)
  5. Meet the Friends (3:02)
  6. Feelings (3:55)
  7. A Word of Wisdom (1:42)
  8. Lune de Fiel (3:43)
  9. Jeux D'Enfants (2:08)
  10. A Taste of the Dusk (3:51)
  11. Lunar Son (2:45)
  12. Oh Yes You’re There, Everyday (5:05)
  13. Mirage (2:46)
  14. Taifun Glory (3:14)
  15. Temple of Sorrow (7:04)
avatar van E-Clect-Eddy
Op zijn eigen website ilovem83.com wordt de context van dit album beschreven inclusief wat allemaal als inspiratie diende: videospellen, films, muziek. We hoeven geen Pop album te verwachten dat zal voor vele fans van het eerste uur welkom nieuws zijn.

De hoes deed mij als eerste herinneren aan de film Dune (met muziek van Toto en een nummer van Eno)

avatar van Premonition
E-Clect-Eddy schreef:

Lijkt op deze.

avatar van E-Clect-Eddy
De opvolger van Digital Shades Vol 1... uit 2007.

Zeg, dat randje aan de bovenkant van de hoes dat kan toch niet correct zijn?

0,5
Balen.. nog steeds geen nummer vrijgegeven

avatar van E-Clect-Eddy
De video-versie is 2 minuten langer dan de single / album versie.

Zie ook dat het randje dat op de top van de hoes zat verdwenen is.

Temple Of Sorrow is een nummer met 2 gezichten, deel 1 sober, ambient en deel 2 filmisch bombastisch. De laatste 3 minuten spreken me meer aan. In de video komt er nog een spoken word gedeelte in / aan de outro.

Ik hoop wel dat er ook nummers komen met zang.

avatar van GrafGantz
Oh wat stom, kom er nu pas achter dat de titel gewoon een afkorting is van Digital Shades Vol. II. Hoe heb ik dat nu weer kunnen missen

Volume I was geen hoogvlieger in het M83 oeuvre, dus ik hoop dat er verder niet al te veel overeenkomsten zullen zijn.

0,5
Ai ai ai, Een misser wat mij betreft. Temple Of Sorrow komt echt niet in de buurt van het eerdere werk en ook niet van Digital Shades Vol.1 Maar goed we hebben hoop op beter. O maar ik zie dat dit het laatste nummer op de plaat is. Eerder afzetten dus

avatar van E-Clect-Eddy
Lune de Fiel is ook uitgebracht, meer uptempo en symfonisch.

Ook deze komt met een video, en vrij rap achter de vorige single.

0,5
Blijft heeeee-le-maal niks meer van M83 over. Wat een troep is het geworden. Hoe zo iemand van hoog niveau kan zinken naar de bodem....Hurry Up.. was al een koerswisseling maar hier kan ik helaas niks mee. Tijd van DSLC, BTDHU en SY is voorbij!

avatar van Melodic Fool
1,5
Ehhhh, wat is dit?
Betreft de singles, Anthony Gonzales had die zolderkamer-experimenten beter bij zijn zolderkamer kunnen houden.

Ik vond Junk grotendeels nog geen Rommel, een gedeelte zelfs erg goed. Maar wtf is er met die kerel aan de hand? Volgensmij heeft hij een nieuw keyboard gekocht.

Ik moet het album in zijn geheel nog horen maar dat zet ik bij dezen alvast op lage prioriteit.

Ja, ik heb de 'videoclips' geprobeerd te negeren op youtube, tijdens het luisteren naar de muziek

avatar van davevr
Ik was echt fan van M83, heb alles tot en met Junk, ook de soundtracks. En een groot deel van junk was ook echt junk. Maar dit gaat er echt nog eens onder door. Saai. Echt gepingel.

De hoes is wel mooi. Moebius geinspireerd.

avatar van Razoreater
Temple of Sorrow is best sterk maar de rest is nogal matige kitsch. Volume I is dan een stuk beter.

avatar van Dance Lover
De dalende lijn wordt helaas voortgezet.....

Junk was als album een grote rommel maar had nog een handvol aanstekelijke singles. Op basis van de eerste 3 singles die ik hier heb gehoord ben ik hevig teleurgesteld. Feelings is nietszeggend, Lune de Fiel klinkt als een lang vervlogen computergame en Temple of Sorrow is voor zijn speelduur een onsamenhangend nummer zonder spanning, maar positief; tenminste nog met een beetje opwinding in het middenstuk. Wat is er gebeurt met deze band?

Kon hij dan geen inspiratie halen uit zijn sterke zero`s platen?!

avatar van RichardKoning
1,0
Één grote deceptie, dit album.

Ik herinner mij ‘t optreden nog goed van M83 in 2012, Paradiso. Dat was prachtig. In mijn gedachten kon het alleen maar beter worden, ..dacht ik. Helaas hebben ze na deze periode alleen maar niemendalletjes uitgebracht. Werkelijk niets beklijft.

Ik sluit mij aan: de creatieve armoede/verval is definitief.

Zonde van het voorgaande oeuvre.

Hell Riders best goed met mooie opbouw.

avatar van Noere
Hell Riders wat ontzettend melig al meteen, ik laat de rest maar voor wat het is

Haha wat een negativiteit dat het grappig wordt. In 2016 zag ik anders nog een weergaloos concert van deze artiest in de ab.

avatar van ZAP!
En wel wat op deze: Vandenberg - Alibi, al zijn er veel meer van dit 'soort' hoezen - vooral uit de jaren '70 en '80.

avatar van Dance Lover
gerre schreef:

Ik zag hem in 2016 2 x op NOS Alive & Lowlands, allebei fabuleus!

Op zijn concerten heb ik dan ook niets aan te merken.

gerre schreef:

Ja, en?

avatar van Michiel Cohen
Alleen track nr 4 heb ik gebruikt voor mijn eigen playlist.

avatar van Lars Muziek.
Dance Lover schreef:

Ik zag hem in 2016 2 x op NOS Alive & Lowlands, allebei fabuleus!

Op zijn concerten heb ik dan ook niets aan te merken.

Dit album nog niet beluisterd, maar vooraf aan verwacht ik wel wat anders. Ook ik heb op de concerten van deze band niks op aan te merken, tevens blijft hun concert van 2016 te Utrecht een van de beste concerten die ik tot op heden gezien heb in mijn leven. Volgens mij is dit album dan ook meer volledig uit de hand van Anthony Gonzalez voortgekomen, toch?

avatar van Aproxis
Misschien gaat het in tegen alle meningen hier, maar naar mijn mening begint de muziek hier juist interessanter te worden. Veel betere opbouw en lekker dromerig. Ik hoor wat invloeden van een vroege mike oldfield ten tijde van Ommadawn. De melodiën zijn naar mijn mening prachtig en de analoge instrumenten zijn nooit over the top. Voor nu 4,5* maar kan nog groeien.

Dim
Goed, ik verlang halverwege ook naar wat stevigers en ik weet dat M83 tot veel meer in staat is, maar een gemiddelde van 2,16 had ik hier toch niet verwacht. Er valt alsnog genoeg te beleven.