Common - Let Love (2019)

Label: Loma Vista

1. Good Morning Love (5:31)

met Samora Pinderhughes

2. HER Love (4:29)

met Daniel Caesar

3. Dwele's Interlude (1:09)
  4. Hercules (2:54)

met Swizz Beatz

5. Fifth Story (5:18)

met Leikeli47

6. Forever Your Love (3:39)

met BJ the Chicago Kid

7. Leaders (Crib Love) (3:41)

met A-Trak

8. Memories of Home (4:08)

met BJ the Chicago Kid en Samora Pinderhughes

9. Show Me That You Love (7:30)

met Jill Scott en Samora Pinderhughes

10. My Fancy Free Future Love (4:21)
  11. God Is Love (3:57)

met Leon Bridges en Jonathan McReynolds

avatar van Septua
Singles klinken ouderwets zoals ik Common graag hoor! Soulful. De man is het dus niet kwijt.

avatar van Dirruk
Heb hier na HER Love ook wel zin in. Hercules viel me wat tegen.

avatar van Silky & Smooth
Als ik dit luister ga ik mijzelf afvragen waarom ik zijn meer recentere albums niet zo goed vind. 'Let Love' is dan wel niet zo pakkend als zijn vroegere werk, maar het is is minimaal goed met hier en daar echt lekkere nummers. Warm en soulful, zoals we Common kennen. Alleen Hercules vind ik wat minder en valt wat uit de toon.

avatar van Kos
Kos
Ja, mee eens, ouderwets lekkere Common.

avatar van vinylbeleving
Prima Common album, niet vernieuwend maar gewoon fijn. Jammer van het wat lompe Hercules, maar dat kleine smetje is hem vergeven.

avatar van shaadiq haynes
Niet slecht. Maar van iemand die ooit een opus als 'Electric Circus' en classics als 'Like Water...' en 'Be' afleverde is 'niet slecht' absoluut onvoldoende.

avatar van thomzi50
Vermakelijke, kalme plaat, die soms bijna tegen de lounge en jazz aanzit, zo rustig en liefdevol pakt Common het hier aan. Hij blijft een bijzonder goede rapper, tof ook dat hij nog steeds op dit niveau werkt, maar het is soms wel erg braaf. Ik had niet per se woede erbij gewild, maar iets meer peper had het geheel denk ik toch wel goed gedaan. Weet overigens iemand of track #9 over de band met zijn eigen dochter gaat, of een fictief verhaal betreft?

avatar van Nr.4
Vind het een heel fijne plaat, lekker relaxed. En HER Love pakt erg goed uit.

avatar van ArthurDZ
In het begin van de plaat staan een aantal zeer sterke nummers (Good Morning Love, HER Love en Hercules met name) maar tegen het einde toe wordt dit wel een beetje saai geneuzel vind ik helaas. Hopelijk zit er donderdag live in de Vooruit wat meer power in!

avatar van Willemsb
ArthurDZ schreef:

Mee eens. Het wil nog niet helemaal wennen, deze cd. Benieuwd of ie vanavond in Tivoli net zo gaat rocken als 5 jaar geleden in Paradiso