Slash featuring Myles Kennedy and The Conspirators - Living the Dream Tour (2019)

Label: Eagle

1. The Call of the Wild (4:40)
  2. Halo (3:17)
  3. Standing in the Sun (3:57)
  4. Ghost (4:05)
  5. Back from Cali (4:06)
  6. My Antidote (4:21)
  7. Serve You Right (6:08)
  8. Boulevard of Broken Hearts (4:13)
  9. Shadow Life (4:42)
  10. We're All Gonna Die (5:05)
  11. Doctor Alibi (3:21)
  12. Lost Inside the Girl (6:21)
  13. Wicked Stone (11:36)
  14. Mind Your Manners (3:31)
  15. Driving Rain (4:30)
  16. By the Sword (4:40)
  17. Nightrain (6:30)
  18. Starlight (5:46)
  19. You're a Lie (3:36)
  20. World on Fire (17:39)
  21. Avalon (3:09)
  22. Anastasia (9:00)
avatar van gigage
Live in Hammersmith, Londen. Leuke setlist weer. Het aantal Guns n Roses covers: 1.

avatar van haythijs
Deze tour gezien in de AFAS in februari, erg fijn optreden. Ben benieuwd naar de livefilm, vrijwel dezelfde setlist.
En idd slechts 1 GnR nummer, Nighttrain.
Gezien zijn terugkeer bij GnR en de nu al jarenlange tour daarmee, kan ik het me ook wel voorstellen. Hij hoeft daar niet zozeer meer na terug te verwijzen nu hij weer onderdeel is ipv solo artiest die erbij weg is, de nummers zijn ook al tig keer gespeeld.
En uiteraard heeft hij ondertussen ook al aardig wat solomateriaal uitgebracht, dus voldoende keuze.

avatar van Desert
Heel goed concert. Slash toont maar weer eens wat een controle hij over zijn instrument heeft. Heerlijk om te horen.

Kennedy is bijzonder goed bij stem en vervult zijn rol als zanger heel goed. Misschien heeft hij ook gitaar gespeeld hier dat weet ik niet? Hij is heel begenadigd op dat vlak.

Ritmesectie doet het prima.

Persoonlijk zou ik een iets andere setlist gekozen hebben als er dan toch een obligaat nummer van Guns 'N Roses moet inzitten. Chapeau dat ze er niet voor kiezen om dat te doen trouwens. Het geeft aan dat hij vertrouwen heeft in zijn meer recente werk.

avatar van gigage
Derde live album dit decennium. Is het dan nog wel zo dringend? Ja, ik vind van wel mits je de tweede overslaat. Bij Slash featuring Myles Kennedy - Made in Stoke 24/7/11 (2011) gaf slash een lesje rockgeschiedenis en dan wel dat deel waar hij deel van uitmaakte. Alle albums kwamen daar voorbij voordat hij deze band de studio in lokte. Inmiddels zijn we drie albums verder met Myles en zijn samenzweerders. Dit live album geeft derhalve daarvan een prima overzicht aangevuld met wat oudere fan favorites zoals We're all gonna Die, By the sword en doctor Alibi van Slash(2010).

Voor een verlengde solo krijgen we deze keer Wicked Stone voorgeschoteld van World on Fire (2014) ipv Rocket Queen. Maar de nadruk ligt (natuurlijk) op de laatste worp Living the Dream (2018) met maar liefst 7 songs. En deze blijven makkelijk overeind tussen de rest van het gebodene. Dit is dus een mooi overzicht van waar Slash zich in de 2010's mee bezig hield. Prima plaatje weer