blink-182 - NINE (2019)

1. The First Time (2:26)
  2. Happy Days (2:59)
  3. Heaven (3:17)
  4. Darkside (3:00)
  5. Blame It on My Youth (3:05)
  6. Generational Divide (0:49)
  7. Run Away (2:27)
  8. Black Rain (2:46)
  9. I Really Wish I Hated You (3:11)
  10. Pin the Grenade (2:59)
  11. No Heart to Speak Of (3:40)
  12. Ransom (1:25)
  13. On Some Emo Shit (3:09)
  14. Hungover You (2:58)
  15. Remember to Forget Me (3:29)
  16. Out of My Head * (2:23)
avatar van Arrie
Wow, kleurrijk hoesje zeg. Zonder de tekst zou ik het nooit met Blink hebben geassocieerd.

avatar van Geerten
Prachtige hoes inderdaad. De vorige plaat vond ik echt super die ik nog steeds erg veel luister. Hele hoge verwachtingen hier voor!

avatar van dennis87
Meer nummers als https://www.youtube.com/results?search_query=blink+182+generational+divide
Darkside is ook nog wel aardig. De andere 3 singels die zijn uitgebracht slappe hap.

avatar van coldwarkids
Sinds het vertrek van Tom DeLonge (brein achter de band) is het niks meer. Matt Skiba is misschien wel een prima vervanger maar haalt bij lange na niet de sound die Tom had. Nee Mark put uit een of twee akkoordjes dezelfde type nummertjes. Angels And Airwaves lijkt meer op blink-182 dan blink zelf. Lachwekkend allemaal dit. Geloof me, de meeste blink-182 fans zitten hier niet meer op te wachten.

Er zal wellicht wel paar mensen zijn die blink niet goed kennen en geen vergelijkingsmateriaal hebben met vroeger, dan mis je wellicht niks.

avatar van joko150
1,0
De nieuwe Angels & Airwaves klinkt meer als Blink 182 dan Blink 182 zelf...

avatar van coldwarkids
joko150 schreef:
De nieuwe Angels & Airwaves klinkt meer als Blink 182 dan Blink 182 zelf...

Ja dat zei ik ook al ^^

avatar van joko150
1,0
coldwarkids schreef:

Ja dat zei ik ook al ^^
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden

het feit dat het niet zoveel meer op de (oude) blink 182 lijkt, wil niet zeggen dat je nu 1 ster geeft en alles kut is... kan het niet beide

avatar van LinkinPark90
Vandaag op de release-dag dit album aangeschaft op cd. Hoewel ik Tom DeLonge in Blink-182 mis vind ik het album niet zo slecht zoals sommige recensies laten uitschijnen.
Het album klinkt wel wat meer poppy als hun vorige albums (als voorbeeld het nummer ‘Hungover You’ om maar iets te noemen). Toen ze met Lil Wayne de medley ‘What's My Age Again? / A Milli’ uitbrachten enkele weken geleden verwachte ik het ergste (om nog maar te zwijgen over dat nummer met Steve Aoki van enkele maanden geleden). Gelukkig was de eerste ‘single’ ‘Blame It on My Youth’ een stuk beter. Hoewel het album dus meer poppy klinkt kan ik er wel van genieten. De voorganger ‘California’ (ook al zonder Tom) vond ik iets straffer omdat ze daar teruggrepen naar kortere snellere nummers. Het niveau van hun topperiode (‘Enema of the State’ t.e.m. ‘Neighborhoods’) zullen ze niet meer halen zonder Tom DeLonge, toch is dit album niet zo slecht en wel vrij toegankelijk.

avatar van Mindscapes
Jezus, ik ben wel onder de indruk van het instrumentale luik van Black Rain. Als er 1 lied instrumentaal teruggrijpt naar een 20-tal jaar geleden, is het wel Ransom (heb nog niet alles gehoord). Jammer dat het maar anderhalve minuut duurt...

Edit: Generational Divide net gehoord. Is ook een lekkere oldschool punch in the face. Maar ook slechts 50 seconden The First Time klinkt in het begin alsof Dumpweed en Feeling This een kindje hebben gemaakt (zoals ook in de comments wordt gezegd).

Ik heb nog niet alles gehoord, maar in veel van de songs valt wel iets leuks te ontdekken of komt er wel iets voor dat je terugbrengt naar vroeger, terwijl je ook nieuwe invloeden hoorde (die drum & bass vibe in Black Rain, fantastisch!). Zoals zovelen ben ik hevig fan geworden rond m'n 13e (ik denk zelfs dat ik Box Car Racer toevallig tegelijk met blink heb ontdekt) en dat is altijd wel (een beetje onder de oppervlakte) zo gebleven.

Ik vreesde er echt voor toen ik I Really Wish I Hated You hoorde van dit album, want dat lied vind ik een beetje verschrikkelijk. Ik geef de hele 42 minuten sowieso een uitgebreide kans. Wil dit niet a priori afdoen als 'slecht', gewoon omdat het de blink-182 van 2019 is. Het is normaal dat bands evolueren en op een bepaalde manier meegaan in de tijdsgeest. Dat zal tegelijk nieuwe fans aanspreken en oude fans afstoten. Normaal. Ik heb Neighborhoods en California ook niet echt gevolgd. Gebeurt bij zooo veel bands die op z'n minst enkele jaren meegaan. Ik zou als muzikant ook niet 20-30 jaar lang in hetzelfde smalle straatje willen musiceren... Niets zo arrogant toch om als 'fan' te gaan bepalen hoe je favoriete artiest op z'n volgende plaat moet gaan klinken? Laat 'm de artistieke vrijheid.